نبود زیرساخت تبلیغاتی موجب تحمیل هزینه به شهرداری می‌شود

شهردار مراغه با اشاره به تحمیل هزینه به شهرداری‌های کشور به دلیل نبود زیرساخت تبلیغاتی در سطح شهرها، گفت: انتخابات ۲۸ خرداماه حدود ۲۶۰ میلیون تومان برای شهرداری این کهن‌شهر هزینه در پی داشت که بخش اعظم آن مربوط به پاکسازی است.

به گزارش ایمنا، شهرام مروتی در این باره اظهار کرد: اگر زیرساخت‌ها و سازه‌های تبلیغاتی مدرن در سطح شهر ایجاد و از سوی دیگر نیز قوانین تبلیغات انتخاباتی به روزرسانی شود از هزینه‌های زائد برای شهرداری‌ها و حتی نامزدها در زمان مهلت قانونی تبلیغات انتخاباتی جلوگیری می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه عوامل اجرایی شهرداری طی یک هفته گذشته بند به بند مصوبه‌های ستاد امحای اقلام تبلیغاتی را در سطح شهر مراغه اجرایی کرده‌اند، ادامه داد: نصب تراکت در خارج از محل‌های مشخص و بنرهایی در ابعاد بزرگ‌تر از حد مجاز موجب افزایش حجم کار و در نهایت تحمیل هزینه برای شهرداری می‌شود.

گفتنی است؛ شهرداری مراغه یک روز قبل از مهلت قانونی تبلیغات انتخاباتی و با هدف ساماندهی تبلیغات محیطی، حدود ۱۲۰ سازه داربستی در ابعاد ۲ در ۶ متر افقی در بیش از ۵۰ نقطه شهر نصب کرده بود، اما نصب تراکت‌های تبلیغاتی در هر جای ممکن، حتی جدول‌های حاشیه خیابان‌ها به وفور مشاهده شد.

یکی از نامزدهای ششمین دوره از شوراهای اسلامی شهر مراغه طی همان تاریخ در مورد اینکه چرا تصویرش را به جای محل‌های مشخص روی جدول نصب کرده بودند، به ایرنا گفته بود که «در چنین شرایطی طرفداران نامزدها از هم الگو می‌گیرند و وقتی تصویر یک نامزد برای منحصر بفرد بودن در یک مکان خاص از جمله جدول حاشیه خیابان الصاق می‌شود، بقیه طرفداران هم بدون آنکه خود نامزد در جریان باشد از آن الگوبرداری می‌کنند».

انتخابات ۲۸ خردادماه جاری با وجود ۲۰۱ هزار و ۲۳۴ نفر از واجدان شرایط رأی در مراغه برگزار شد که ۹۱ هزار و ۳۶۸ نفر از آنان در انتخابات شرکت کردند و منتخبان شورای ششم این کهن‌شهر نیز با شمارش ۵۱ هزار و ۳۸۰ رأی مأخوذه مشخص شدند.

در این انتخابات ۶۹ نامزد در شهر مراغه با هم رقابت کردند و در نهایت به ترتیب «ابراهیم خوش‌رفتار» با پنج هزار و ۷۶۷ رأی، «حسین شیخ‌فرجی» با پنج هزار و ۷۶۵ رأی، «بهمن محمودی» با پنج هزار و ۶۹۵ رأی، «ناصر رحمتی» با پنج هزار و ۶۴۴ رأی، «رقیه سعیدی» با پنج هزار و ۲۰۴ رأی، «الناز پاکرو» با پنج هزار و ۱۰۶ رأی و «رضا عسگری» با چهار هزار و ۵۲۹ رأی به عنوان اعضای اصلی شورای ششم مراغه انتخاب شدند.

همچنین «محمد اکرمی» با چهار هزار و ۲۲۷ رأی، «محمد قربانی‌فر» با سه هزار و ۹۹۹ رأی، «یحیی غلامی» با سه‌هزار و ۷۲۴ رأی، «علی عباسی» با سه‌هزار و ۵۷۵ رأی و «سیدمصطفی امامزاده» با سه‌هزار و ۴۲۱ رأی به عنوان اعضای علی‌البدل این شورا انتخاب شدند.

منبع: ایرنا

کد خبر 501866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.