ساخت خط مترو دو میلیارد یورویی در پراگ

مقامات شهری پراگ اخیرا اعلام کردند که قصد دارند یک خط متروی جدید در شهر پراگ احداث کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، خطر متروی جدید D در حال حاضر بزرگ‌ترین پروژه سرمایه گذاری در زمینه حمل و نقل در پراگ، پایتخت کشور جمهوری چک، است. تخمین زده شده است که ساخت اولین بخش مترو D از محله Pankrac تا Nove Dvory دو میلیارد یورو هزینه در بر داشته باشد. مذاکرات زیادی در این زمینه با بانک‌ها، اتحادیه اروپا و دولت انجام شده است تا این پروژه شهری به انجام برسد؛ انتظار می‌رود که مراحل احداث این خطر مترو در ماه اکتبر آغاز شود.

خط متروی جدید دارای پنج ایستگاه خواهد بود که Pankrac، Olbrachtova، Krc Railway Station، Krc Hospital و Nove Dvory نام دارند بنابراین ممکن است احداث این خط جدید مترو باعث ایجاد تغییراتی در خط متروی C در Pankrac شود به طوری که فاصله بین ایستگاه Pankrac تا Olbrachtova طولانی‌ترین مسیر ممکن بشود؛ تقریباً ۷.۵ سال طول می‌کشد که مراحل ساخت خطر متروی D به پایان برسد.

به گفته مقامات شهری، ایجاد خط متروی جدید D یکی از اولویت‌های اصلی توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل در شهر پراگ در نظر گرفته شده است. در حقیقت، احداث این خط مترو می‌تواند ترافیک شدید در قسمت جنوبی شهر، به ویژه در Krc، Lhotka، Novodvorska یا Libus را کاهش دهد، ترافیک در این قسمت‌های شهر بسیار شدید است زیرا بیش از ۱۵۰ هزار نفر در این مناطق زندگی می‌کنند.

ساخت خط مترو دو میلیارد یورویی در پراگ

کد خبر 501754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.