ابتکار روتردام هلند برای حل بحران بی خانمانی

محله Keyenburg در روتردام هلند برای اولین بار در تاریخ شهر، میزبان خانه‌های کوچکی خواهد بود که به مدت ۱۰ سال در اختیار افرادی قرار خواهد گرفت که پیش از این از بی‌خانمانی یا پرداخت هزینه‌های هنگفت مسکن در رنج بوده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، خانه‌های کوچک روتردام فضایی از پارک معروف Zuiderpark را در بر خواهد گرفت و قرار است پس از ۱۰ سال مرحله آزمایشی، فضای محل احداث آن‌ها به فضای پارک بازگردد. این اقدام فرصتی بسیار ارزشمند به شمار می‌رود که فرصت بررسی امکان گسترش خانه‌های مسکونی کوچک در سراسر شهر، به ویژه در عصر شهرنشینی و کمبود فضای سکونت را در اختیار مقامات قرار می‌دهد. گزارشات حاکی است که تا کنون افراد بسیاری برای سکونت در این خانه‌های کوچک داوطلب شده‌اند این در حالی است که در این مرحله از پروژه، تنها تعداد ۱۱ خانه در پارک معروف شهر احداث خواهد شد.

ابتکار روتردام هلند برای حل بحران بی خانمانی

بدیهی است که یک خانه کوچک استاندارد، فضایی کمتر از ۵۰ متر مربع را در بر می‌گیرد و طراحی نسبتاً متفاوتی با سایر واحدهای مسکونی دارد چرا که باید در محیطی کوچک، بسیاری از قابلیت‌ها را در بر گیرد. ساختمان‌های کوچک روتردام ضمن داشتن این ویژگی، از قابلیت جا به جایی نیز برخوردار خواهند بود در نتیجه مقامات می‌توانند در هر زمان ممکن، این واحدها را به سایر نقاط شهر منتقل کنند. مهم‌تر از همه این که تمام اجزای آن قابل تفکیک است در نتیجه امکان بازیافت مواد و استفاده دوباره برای احداث سازه‌های جدید وجود دارد.

جالب است بدانید که خانه‌های کوچک از تجهیزاتی نظیر آب، برق و گاز برخوردار نخواهد بود و ساکنان موظفند شخصاً به یافتن جایگزین‌هایی برای زیست‌پذیر کردن محل سکونت خود اقدام کنند. چنین انتظار می‌رود که افراد ساکن در این خانه‌های کوچک، رویکردهایی خودکارآمد برای تأمین انرژی مورد نیاز خانه‌هایشان اتخاذ کنند. نصب پنل‌های خورشیدی برای تأمین الکتریسیته و ایجاد سیستم‌های جمع‌آوری آب باران از مهم‌ترین روش‌هایی است که احتمالاً مردم برای تأمین انرژی مورد نیاز خود به کار خواهند گرفت.

ابتکار روتردام هلند برای حل بحران بی خانمانی

کد خبر 501664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.