"نبوغ" در تدارک هشتمین پرواز در مریخ

آزمایشگاه پیش‌رانش جت ناسا اخیراً در حساب کاربری خود در توئیتر با انتشار تصویری از آماده شدن بالگرد مریخی "نبوغ" برای انجام هشتمین پروازش خبر داد.

به گزارش ایمنا، بنابر اعلام ناسا بالگرد مریخی نبوغ هشتمین پرواز خود را احتمالاً ۲۱ ژوئن انجام خواهد داد. این بالگرد کوچک قدرتمند با ادامه سفر در کنار مریخ‌نورد "استقامت" طی این پرواز ۱۶۰ متر به سمت جنوب پرواز کرده و در یک ناحیه جدید دیگر فرود خواهد آمد.

این بالگرد "مریخی" تاکنون هفت پرواز موفق در سیاره سرخ داشته است و با کمک دوربین‌های خود موفق به ثبت تصاویر جذابی شده است. در تنها پروازی که این بالگرد با مشکل مواجه شد پرواز ششم بود که در نهایت در آن نیز با موفقیت فرود آمد. بالگرد مریخی نبوغ در پرواز ششم خود یک ناهنجاری را تجربه کرد اما با موفقیت توانست فرود آید. «هاوارد گریپ»(Håvard Grip) از بخش رهبری بالگرد نبوغ آزمایشگاه پیش‌رانش جت ناسا در این باره گفت: در ابتدا همه چیز خوب پیش رفت اما چند ثانیه نبوغ دچار یک اشکال شد که جریان تصاویر را از دوربین ناوبری آن به رایانه داخلی آن قطع کرد. داده‌ها نشان می‌دهد که خطایی در خط تصاویر منتقل شده توسط دوربین ناوبری نبوغ رخ داده است. این باعث از بین رفتن یک تصویر واحد شد.

منبع: ایسنا

کد خبر 501575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.