روایتی از زندگی "بهاءالدین خرمشاهی"

شبکه رادیویی فرهنگ از ۲۹ خرداد در برنامه «رادیو کتاب»، به خوانش کتاب «زندگینامه بهاءالدین خرمشاهی»می پردازد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، در برنامه «رادیو کتاب» از ۲۹ خرداد تا ۱ تیر، بخش‌هایی از کتاب «زندگینامه بها الدین خرمشاهی» خوانده می‌شود.

نویسنده این کتاب، بهاءالدین خرمشاهی است و داستان را در قالب روایی نگاشته است. بهاءالدین خرمشاهی از جمله برجسته‌ترین مترجمان و نویسندگان معاصر به شمار می‌رود که تألیفات و ترجمه‌های فراوانی دارد و بخش عمده آنها در چهار حوزه دین، حافظ پژوهی، قرآن و فلسفه متمرکز هستند. این چهره ماندگار با نثری شیرین، شیوا و خواندنی، قرآن کریم را بی آنکه دچار تکلف و تصنع شود، به فارسی ترجمه کرده است.

از آثار تألیفی خرمشاهی می‌توان به «فرهنگ موضوعی قرآن مجید»، «ذهن و زبان حافظ»، «حافظ نامه»، «سیر بی سلوک»، «چهارده روایت»، «قرآن و قرآن پژوهی»، «دایره‌المعارف تشیع»، «کتیبه ای بر باد» و «پوزیتیویسم منطقی» اشاره کرد.

خرمشاهی در زمینه ترجمه هم آثاری چون «هنری میلر» اثر «جورج ویکس»، «شیطان در بهشت» اثر «هنری میلر»، «علم در تاریخ» اثر «جان برنال»، «هابیل و چند داستان دیگر» اثر «میگل داونامونو»، «عرفان و فلسفه» اثر «استیس»، «درد جاودانگی» اثر «میگل داونامونو»، «علم و دین» اثر «ایان باربور»، «اندیشه سیاسی در اسلام معاصر» اثر «حمید عنایت»، «دین پژوهی» اثر «میرچا الیاده» و «درآمدی بر تاریخ قرآن» اثر «ریچارد بل» را در کارنامه دارد.

شنوندگان رادیو فرهنگ می‌توانند برنامه «رادیو کتاب» را ساعت ۲۳:۳۰، به تهیه کنندگی فریده گودرزی و صدای بهروز رضوی دنبال کنند.

کد خبر 501550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.