مشارکت ۳۷ درصدی مردم استان اصفهان در  انتخابات

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا استان اصفهان گفت: تا این لحظه (ساعت ۲۲) در استان اصفهان یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر معادل ۳۷ درصد جمعیت استان در انتخابات شرکت کرده اند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی نقدعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اخذ آرا دیجیتال اظهار کرد: در خصوص اخذ آرا دیجیتال تجربه اول را داشتیم و از این رو در فرایند انتخابات از ساعات اولیه امروز صبح نسبت به این موضوع اشکالاتی دیدیم.

وی افزود: کارت‌هایی که برای راه اندازی سامانه‌های دیجیتال لازم بود دیر وقت به دست عوامل اجرایی رسید؛ با وجود اینکه بنا بر گفته استاندار اصفهان، دو روز پیش عوامل برای اخذ این کارت ها به تهران رفته بودند.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا استان اصفهان تاکید کرد: راه اندازی سیستم‌ها زمان‌بر است و این کار باید از دو روز قبل انجام می‌شد؛ بنابراین این قصور را از جانب وزارت کشور می‌بینیم؛ زیرا برای این کار بزرگ باید مانور گسترده‌ای جهت آمادگی عوامل انجام می‌شد.

نقدعلی تصریح کرد: صبح امروز به دلیل عدم آماده شدن دستگاه‌های دیجیتال در زمان مقرر کار رأی‌گیری با تأخیر آغاز شد، اما از ساعت هشت و نیم به بعد کمترین اشکالات را در شعب اخذ رأی داشتیم.

وی ادامه داد: موارد خیلی محدودی مشاهده شد که هنگام ارائه کارت دیجیتال اعلام شود این کارت قبلاً رأی داده است؛ به عنوان مثال در شعبه نورباران تنها یک مورد این چنین شده بود که البته احتمال داده شد این فرد قبل از اینکه کل لیست کاندیداهای مورد نظر شورای شهر را وارد کند، با وارد کردن یک نفر کاندیدا، ثبت نهایی را انجام داده است؛ از این رو فرد به عنوان شخص رأی داده محسوب شده است؛ البته ماهیت این اشکال هنوز برای ما روشن نیست که از کجا نشأت می‌گیرد.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا استان اصفهان با بیان اینکه در حوزه‌های اخذ رأی انبوه حضور مردم را شاهد بودیم و صفوف مردم به هم فشرده است، خاطرنشان کرد: تا ساعت ۲۴ امشب فرصت برای رأی دادن فراهم شده است.

نقدعلی خاطرنشان کرد: تا این لحظه در استان اصفهان یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر معادل ۳۷ درصد جمعیت استان در انتخابات شرکت کرده‌اند.

کد خبر 501469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.