شاهین شهر برای نخستین بار انتخابات تمام الکترونیک را تجربه کرد

فرماندار شاهین شهر و میمه گفت: برای نخستین بار شاهین شهر انتخابات تمام الکترونیک را تجربه کرد.

اسفندیار تاجمیری فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: طبق سرشماری نفوس و مسکن از جمعیت ۲۲۵ هزار نفری شهرستان شاهین شهر و میمه ۱۶۰ هزار نفر شرایط شرکت در انتخابات ۱۴۰۰ را دارند.

وی افزود: با توجه به انصراف بعضی از نامزدها در حال حاضر در ۳۲ کرسی شش شهر، ۱۱۳ نفر نامزد هستند که ۹۵ نفر مرد و ۱۸ نفر خانم و در ۱۴ روستا، ۴۸ کرسی شورا، ۹۸ نفر نامزد بوده که ۸۶ مرد و ۱۲ نفر از بانوان هستند.

فرماندار شاهین شهر و میمه گفت: در ۱۲۳ شعبه اخذ رأی شهرستان، ۱۱۸ شعبه ثابت و پنج شعبه سیار در شاهین شهر، گز و بخش میمه و وزوان است که ۸۱ شعبه در شاهین شهر، ۱۴ شعبه در شهر گز، پنج شعبه در شهر گرگاب و پنج شعبه در روستاهای بخش مرکزی فعال بوده و ۱۸ شعبه در شهرهای بخش میمه و وزوان و روستاهای این بخش فعال است.

وی افزود: بیش از سه هزار نفر عوامل اجرایی، نظارتی، امنیتی و خدماتی در شعب اخذ رأی زمینه برگزاری انتخابات را برای انتخاب ۸۰ عضو شورا و یک رئیس جمهور مردمی بر عهده دارند.

تاجمیری گفت: در این دوره از انتخابات ۲۲۵۰ نفر نوجوان رأی اولی در شاهین شهر و میمه، اولین انتخاب در عرصه سیاسی را تجربه می‌کنند.

به گزارش ایمنا، امروز همزمان با سراسر کشور برگزاری انتخابات در شهرستان شاهین شهر و میمه از ساعت هفت صبح آغاز شده که شهر شاهین شهر یکی از ۹ شهر کشور در برگزاری آزمون تمام الکترونیکی در انتخابات شوراها اسلامی است.

کد خبر 501376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.