کدخدایی: سه هزار گزارش مردمی دریافت شده است/ آمار مشارکت خوب است

سخنگوی شورای نگهبان گفت: بیش از سه هزار گزارش مردمی که بیشتر درباره تاخیر در شروع اخذ رای گیری است از طریق سامانه مردم ناظر دریافت شده است.

به گزارش ایمنا، عباسعلی کدخدایی روز جمعه -۲۹ خردادماه- با حضور در هیئت نظارت بر انتخابات در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس گزارش هیئت نظارت بر انتخابات بسیاری از مشکلات حل شده است.

وی یادآور شد: برگزاری انتخابات شوراها به صورت تمام الکترونیکی موجب کُندی روند اخذ رأی شده است و با پیگیری‌های با وزارت کشور اعلام شد که در هر جایی که این انتخابات الکترونیک موجب کندی کار شده است مجریان انتخابات می‌توانند فرایند اخذ رأی را به شکل دستی انجام دهند تا موجب ازدحام مردم در شعب اخذ رأی نشود.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: توصیه می‌کنیم با توجه به شرایط کرونایی، مردم تلاش کنند تا هرچه زودتر رأی خود را به صندوق‌ها بیندازند البته درباره ضدعفونی کردن شعب و رعایت فاصله گذاری ها، اقدامات خوبی انجام شده است.

کدخدایی درباره میزان دقیق مصرف تعرفه‌ها گفت: ما هنوز نمی‌توانیم درباره میزان مصرف تعرفه‌ها و آمارهایی که بعضاً در فضای مجازی اعلام شده، اظهارنظر کنیم چون این بحث‌ها در حد گمانه زنی است و زمانی که آرا تجمیع شود نتیجه اولیه از سوی وزارت کشور اعلام می‌شود و بعد از آن ما بررسی صحت انتخابات را انجام می‌دهیم تا در نهایت نتیجه پایانی اعلام شود.

وی در مورد گزارش‌هایی که پیرامون تخلفات احتمالی به دست شورای نگهبان رسیده است هم اظهار کرد: ما از طریق سامانه مردم ناظری تا کنون بیش از سه هزار گزارش تخلف دریافت کرده‌ایم که بیشتر مربوط به تأخیر در شروع کار رأی‌گیری و مشکلات دستگاه‌های احراز هویت بوده که البته غالب این مشکلات حل شده است.

سخنگوی شورای نگهبان درباره مشارکت مردمی گفت: با توجه به آماری که از صندوق‌ها در استان‌ها و شهرستان‌ها داریم آمار مشارکت الحمدلله خوب است.

منبع: ایرنا
کد خبر 501345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.