روحانی: انتخابات ریاست جمهوری از مهمترین انتخابات کشور است

رئیس جمهور انتخابات ریاست جمهوری را از مهمترین انتخابات کشور دانست و گفت: این انتخابات از اهمیت بالایی برخوردار است و از مردم درخواست می کنم که به مشکلات و مسائلی که در مراحل قبل از ثبت نام نامزدها تاکنون وجود داشته توجه نکرده و با حضور در پای صندوق‌های رای به نامزد مورد نظر خود رای دهند.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز جمعه پس از انداختن رأی خود در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی و میاندوره‌ای خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: مردم ما به خوبی می‌دانند که این انتخابات برای سرنوشت خودشان و نظام جمهوری اسلامی چقدر اهمیت دارد و ای‌کاش هیچ مشکلی از روز ثبت نام نامزدها تا امروز نداشتیم.

وی با اشاره به اجرای بدون تأخیر انتخابات و در زمان تعیین شده، گفت: در گزارشی که امروز وزیر کشور ارائه کرد از لحاظ امنیت در سراسر کشور حتی یک مورد ناامنی وجود ندارد و این بسیار ارزشمند است.

رئیس جمهور افزود: از لحاظ مراعات حفظ سلامت مردم نیز همه پروتکل‌های بهداشتی در تمامی حوزه‌های انتخاباتی رعایت می‌شود و همچنین مرحله به مرحله و قدم به قدم به سمت الکترونیکی شدن انتخابات پیش می‌رویم.

روحانی ادامه داد: امروز در سراسر کشور و در استان‌های مختلف لحظه به لحظه مشخص است که چه تعداد در انتخابات شرکت کرده اند و احراز هویت نیز از طریق سیستم الکترونیکی به خوبی در حال انجام است و شمارش آرا نیز در برخی مراکز استانی به صورت مکانیزه انجام می‌شود و امیدواریم در آینده نزدیک همه مراحل انتخابات الکترونیکی شود که این موضوع در شفافیت بسیار تأثیرگذار است.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری و اختیارات و مسوولیت‌های وسیع و سنگین مشخص شده در قانون اساسی برای رئیس جمهور، گفت: از مردم تقاضا می‌کنم امروز پای صندوق آرا رفته و به فرد مورد نظر خود در میان نامزدهای انتخابات رأی بدهند. ای‌کاش هیچ مشکلی در روز ثبت نام تا امروز نداشتیم و شاهد حضور بیشتر مردم بودیم.

رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت انتخابات جمهوری اسلامی ایران در سطح جهانی گفت: در دنیا چند کشور وجود دارد که انتخابات آنها مورد توجه همه جهان قرار دارد و یکی از آن کشورها ایران است.

روحانی با اشاره به نگاه جهانیان به صندوق رأی و صف‌های مردم در انتخابات ایران، گفت: با حضور خود در پای صندوق‌های رأی کاری کنیم که دوستان و علاقمندان به این سرزمین در سراسر جهان خوشحال و دشمنان مأیوس شوند.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم مردم به وظیفه ملی، انقلابی و دینی خود به خوبی عمل کنند و نحوه برگزاری و حضور مردم به گونه‌ای باشد که در پایان انتخابات همه خوشحال باشند.

رئیس جمهور در ادامه با توصیه به دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات در سراسر کشور، اظهار کرد: از همه عزیزان می‌خواهم که حفظ سلامت مردم در همه مراحل را مورد توجه قرار دهند و با دقت مراعات کنند تا مشکلی برای سلامت مردم پیش نیاید و در کنار آن نسبت به حفظ آرای مردم نیز توجه جدی داشته باشند تا خدای ناکرده حتی یک رأی هم جابجا نشود همان‌طوری که در همه انتخابات اینگونه بوده است و باید حق‌الناس حفظ شود.

کد خبر 501270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.