حماسه سازی دوباره مردم نصف جهان

حضور پرشور و نشاط مردم اصفهان در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای شهر و روستا، هوای پل خواجوی اصفهان و میدان نقش جهان را دگرگون کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ورود رأی دهندگان از ساعت هفت و ۵۰ دقیقه در حالی آغاز شد که چندین نفر پیش از آغاز رسمی ساعت انتخابات در مقابل صندوق رأی صف کشیده و شناسنامه در دست منتظر آغاز رأی‌گیری بودند صدای پرندگان مهاجر در فضا پیچیده و گویا هر یک از آنها مردم را به رای‌دهی دعوت می‌کنند.

گرمای هوا و همینطور شرایط سخت شیوع بیماری کرونا هم باعث نشد تا جمعیت رأی دهنده از اولین ساعات در این مکان حضور نداشته باشند و این صف رفته رفته پرتعدادتر بسته شد تا خورشید هم بیشتر بتابد و تنور انتخابات را گرم نگه دارد. مردم یکی پس از دیگری برای تأثیرگذاری در آینده کشور و جامعه خود از راه می‌رسند و با نگاهی اجمالی به لیست نامزدهای انتخابات آرایشان را به صندوق‌ها می‌اندازند.

امروز بار دیگر در تاریخ پر فراز و نشیب ایران ثبت می‌شود؛ تاریخی که نشان می‌دهد این کشور همواره هدف دشمنانی بوده که آن را گوهری گرانبها در منطقه یافته‌اند و به زنجیر کشیدن آزادی مردمانش را در سر دارند. اگر کسی اعتراض و نقدی به شرایط کنونی دارد، تنها راه آن را باید از کنار صندوق‌های رأی ببیند و نیامدن پای صندوق‌های رأی حقی را از هر شهروند سلب می‌کند برای تغییر؛ تغییر هر آنچه به آن منتقد است و اعتراض دارد.

مانند تمام رأی اولی‌ها و پیرمردها و پیرزنانی که با امید پای صندوق رأی حضور پیدا کرده‌اند و سر و سامان پیدا کردن کشور را با دولتی قوی مطالبه می‌کنند.

مردم امروز گام‌ها را استوارتر برداشته‌اند و صبورانه در جشن انتخابات حماسه می‌آفرینند. کرونا و گرما مانند دیگر مشکلات گرچه خسته شأن کرده اما آنها را از پا نینداخته که حضور پرشورشان پای صندوق‌ها گویای این امر است.

خانم محجبه‌ای که قاب عکسی در دست دارد به خبرنگار ایمنا می‌گوید که «این دو برادران شهیدش هستند و برای ادای دین به آنها امروز از ساعات ابتدایی در محل رأی‌گیری حضور یافته است.»

او می‌گوید: ساعت‌ها در صف رأی می‌مانم؛ اینکه می‌گویند کسانی که در صف می‌ایستند حتماً مشکل اقتصادی ندارند اشتباه است، ما هم مشکل اقتصادی داریم اما می‌خواهیم خودمان سرنوشتمان را رقم بزنیم و آن را به دشمنان واگذار نمی‌کنیم. اجازه نمی‌دهیم کشورمان مانند افغانستان و سوریه شود.

گروهی از ورزشکاران اصفهانی نیز با لباس‌های ورزشی در شعبه اخذ رأی پل خواجو حضور یافته‌اند و نماینده‌ای از بین آنها می‌گوید که «امروز روز مبارزه اصلی ما است، این افتخار ما است که توانستیم در این رزمایش شرکت کنیم. دشمنان می‌گویند رأی ما تأثیری ندارد، اما هر چقدر حضور مردم و رأی رئیس جمهور منتخب بیشتر باشد، اقتدار ایران در جهان نیز بیشتر خواهد شد.»

تعداد زیادی از روحانیون بسیج طلاب نیز در این شعبه اخذ رأی حضور یافته‌اند که یکی از آنها می‌گوید که «ما هم همچون سایر هم‌وطنانمان برای به جای آوردن حق فردی، وظیفه اجتماعی و تکلیف الهی خود در این انتخابات شرکت کرده‌ایم. انتخابات ایران بیانگر مردم سالاری دینی و امروز روز میدان داری مردم است که با حضور حداکثری و انتخاب صحیح به صورت مستقیم و غیر مستقیم در تصمیمات کشوری ایفای نقش می‌کنند و حافظ منافع ملی، دینی و آرمان‌های انقلاب، شهدا و مقام معظم رهبری خواهند بود.»

یک دختر رأی اولی هم می‌گوید که «احساس غرور دارد و خود را فرد مؤثری می‌داند که می‌تواند در سرنوشت کشورش مؤثر باشد.»

او می‌افزاید «با وجود مشکلاتی که وجود دارد به دلیل اینکه رهبرم که پدر جامعه ایرانی است به مشارکت و حضور در انتخابات دستور داده‌اند، ما که فرزندان ایشان هستیم نیز حرفشان را زمین نگذاشته و رأی می‌دهیم.»

یکی از خادمان حرم امام رضا (ع) نیز که در بین رأی دهندگان است می‌گوید که «حدود یک ساعت و نیم است که در صف ایستاده‌ام، تماشای حضور پرشور مردم، باعث شادمانی است و افتخار می‌کنم که یک ایرانی هستم که می‌توانم در سرنوشت کشورم مؤثر باشم.»

در میدان نقش جهان نیز وضعیت شگفت‌انگیز است. از ساعت هفت صبح حضور پرشور مردم با صفی طولانی آن هم زمانی که تنها ۲۰ دقیقه از آغاز رسمی انتخابات گذشته، مردمی در صف هستند که حضورشان سرنوشت کشور را تغییر می‌دهد.

از جوان رأی اولی تا مردی میان‌سالی که با عصا وارد حوزه انتخابیه شده تا بانویی که با ویلچر به این عرصه آمده همه نشان از رقم خوردن حماسه‌ای دیگر دارد.

حضور زنان و مردان کهنسال با عصا و صندلی‌های متحرک و اکثراً با ۲ ماسک روی هم، زوج‌های جوان، جوانان دانشجو و حتی دانش‌آموزان رأی اولی، بانوان و مادران و کودکان با استفاده از ماسک و رعایت موارد بهداشتی از جمله جلوه‌های بارز رأی‌گیری در میدان نقش جهان است.

مردی که حدود ۸۰ سال دارد با عصا خود را به این شعبه رسانده، نفسی تازه می‌کند و ماسکش را بر می‌دارد و می‌گوید که «تکلیف است، تکلیفی شرعی و مهم که بر دوش همه ماست، اگر من بیایم شاید رغبت به حضور جوانان هم بیشتر شود، این حضور ملت وظیفه‌ای برای من و توست، ایران با ما ساخته می‌شود نه من.»

زوج جوانی که به همراه یکدیگر برای شرکت در انتخابات حضور یافته‌اند، می‌گویند که «پس از سخنرانی مقام معظم رهبری برای حضور در انتخابات مصمم‌تر شده‌ایم؛ زیرا هر یک آرا می‌تواند اثری باشد که وقتی در کنار یکدیگر جمع شود اثری شایسته کشور خواهد داشت.»

یک شهروند بازنشسته نیز می‌گوید که «همیشه در ۴۲ سال فراز و نشیب نظام جمهوری اسلامی ایران خود را به عنوان سرباز نظام ملزم به حضور در همه عرصه‌های تعیین‌کننده دانسته‌ام. انتخابات امروز یکی از همین عرصه‌های مهم و سرنوشت‌ساز برای ایران و ایرانیان است لذا همگان موظف به نقش‌آفرینی در این صحنه مهم و حساس هستند.»

مادر ۸۲ ساله‌ای که برای شرکت در انتخابات به میدان نقش جهان آمده هم می‌گوید که «شرکت در انتخابات را وظیفه خود می‌دانیم، سه برادر زاده من شهید شدند، اگر در انتخابات شرکت نکنم خودم را مسئول این سه عزیز می‌دانم.»

پسر جوان رأی اولی که چفیه بر سر دارد می‌گوید که «هدف از حضورم در انتخابات، مسئولیتی است که بر گردن ما است و باید احترام خون شهدا را نگه داریم، بنابراین امروز رأی می‌دهیم و امیدوارم آن کسی که اصلح است، انتخاب شود.»

فارغ از تمامی ضعف‌ها، انتخابات نشان‌های افتخاری خواهد بود بر سینه ملتی که هیچ گاه نیز به سکوت و رکود تن در نداده است. انتخابات همیشه سرنوشت ساز است برای همه آنهایی که همچنان باور دارند دوباره با هم وطن را خواهیم ساخت.

کد خبر 501248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.