عملیات سخت آتش نشانان شیرازی در اطفای حریق یک پاساژ

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شیراز گفت: با تلاش ۲۰ آتش‌نشان، آتش سوزی در طبقه اول یک پاساژ در خیابان توحید مهار و از گسترش آن جلوگیری شد.

محمدهادی قانع در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین جزئیات این حادثه اظهار کرد: به دنبال تماس مکرر شهروندان با سامانه ۱۲۵ و اعلام آتش سوزی در یک پاساژ، بلافاصله آتش نشانان به سمت خیابان توحید، پاساژ دشتی اعزام شدند.

وی افزود: آتش سوزی در یک مغازه تولیدی پوشاک در طبقه اول از قسمت انبار پارچه به علت نامعلوم رخ داده و شعله‌های آتش از قسمت تراس در حال سرایت به طبقه دوم ساختمان بود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شیراز با بیان اینکه آتش نشانان بلافاصله برای اطفای حریق به چند گروه تقسیم شدند، تصریح کرد: گروه اول پس از قطع برق و گاز ساختمان، مشغول مهار آتش شدند و گروه دوم همزمان با تهویه دود محل با تجهیز خود به دستگاه تنفسی به جستجو در داخل پاساژ پرداختند و تعداد زیادی از شهروندان را سالم خارج و به محل امن منتقل کردند.

قانع تاکید کرد: خوشبختانه با عکس‌العمل به‌موقع آتش‌نشانان آتش سوزی به سرعت و قبل از سرایت به مغازه‌های مجاور و طبقه دوم مهار و از بروز خسارات جبران ناپذیر جلوگیری شد.

وی تصریح کرد: در این پاساژ بیش از ۲۰۰ مغازه و تولیدی با انواع کاربری وجود دارد که با توجه به قدیمی بودن بنای ساختمان و سرعت انتقال حریق در این پاساژ در صورت گسترش حریق احتمال وقوع حادثه‌ای خطرناک و غیر قابل جبران وجود داشت.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شیراز گفت: علت آتش سوزی توسط کارشناسان این سازمان در حال بررسی است.

کد خبر 501159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.