آزادسازی و ساماندهی گلوگاه‌های سطح منطقه ۳

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان گفت: با توجه به لزوم تسهیل در عبور و مرور شهروندان همچنین امدادرسانی در مواقع بحران، مساحت آزادسازی گلوگاه‌های منطقه در سه سال گذشته حدود شش هزار مترمربع بوده است.

حسین کارگر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به گسترش بافت فرسوده و عواقب آن اظهار کرد: شکل‌گیری برخی محلات و مناطق شهری بنا بر دلایل متعدد به گونه‌ای است که با ضوابط و معیارهای شهرسازی و معماری امروز به ویژه در کلانشهر اصفهان مغایرت دارد.

وی افزود: این بافت به مرور زمان فرسوده‌تر شده و علاوه بر فرسودگی ابنیه، شبکه تأسیسات شهری آنها نیز فرسوده شده و کارکردهای شهری خود را از دست می‌دهند. دلایل زیادی وجود دارد که مردم ترجیح می‌دهند منازل خود را در این بافت‌ها نوسازی نکنند و نوسازی و بهسازی این نوع بافت‌ها، توجه و اهتمام ویژه دولت و شهرداری‌ها و همکاری مردم را می‌طلبد.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان ادامه داد: در اقدام اولیه، شهرداری به منظور تسهیل در عبور و مرور و خدمت رسانی بهتر به این محله‌ها در طول سال‌های متوالی اقدامات شایسته‌ای کرده است که همین امر باعث شده مالکان برخی محلات به مرمت ابنیه‌های تاریخی ترغیب شوند.

کارگر تصریح کرد: در منطقه سه به دلیل این که در بافت مرکزی شهر اصفهان واقع شده و سه دوره حکومتی دیلمیان، سلجوقیان و صفویه را در تاریخچه خود دارد لذا از ابنیه‌های تاریخی و فرسوده زیادی برخوردار است.

وی تاکید کرد: در راستای به روز شدن محلات قدیمی و خدمت رسانی مطلوب به شهروندان همچنین امداد رسانی به ساکنان این محلات، شهرداری منطقه سه طی سالیان گذشته اقدامات بسیاری کرده است که می‌توان به ساماندهی گذرهای قدیمی، آزادسازی و مرمت ابنیه‌های ارزشمند تاریخی که ریزش آن باعث تهدید جان رهگذران می‌شد و آزادسازی و ساماندهی گلوگاه‌هایی که تردد در آن گذرها با مشکلات عدیده‌ای روبرو بود، اشاره کرد.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان اظهار کرد: رفع گلوگاه‌های ترافیکی منطقه به طول شش هزار متر مربع با هزینه‌ای بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال طی چند سال متوالی انجام شده است.

کد خبر 501064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.