ساختمان جدید شرکت تعاونی مصرف کارکنان شهرداری آماده بهره برداری شد

شرکت تعاونی مصرف کارکنان شهرداری اصفهان با هزینه ۱۵ میلیارد تومان (هزینه خرید تمام تجهیزات فروشگاهی) و مساحت زیربنای ۵ هزار مترمربع تجهیز و آماده سازی شد.

‌به گزارش ایمنا، علاوه بر شرکت تعاونی مصرف کارکنان این پروژه شامل ۵۰ واحد تجاری و چندین واحد مسکونی در ۶ طبقه است که طی سه ماه آینده به صورت رسمی افتتاح می‌شود.

رشد ۴۱۵ درصدی سرانه رفاهی کارگران شهرداری اصفهان

قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان در آئین تجهیز و آماده سازی پروژه مشارکتی شرکت تعاونی مصرف کارکنان شهرداری اصفهان (واقع در خیابان عطار نیشابوری) اظهار کرد: آمار و اسناد نشان می‌دهد در سال ۹۶ سرانه رفاهی برای کارکنان شهرداری حدود سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بود، اما امروز این سرانه به بیش از ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و برای کارگران به رقمی بالغ بر ۱۵ میلیون تومان در یکسال رسیده است.

وی افزود: اگر این رقم‌ها با نرخ امسال نسبت به چهار سال پیش محاسبه شود رشد ۴۱۱ درصدی سرانه رفاهی برای کارمندان و برای کارگران رشد ۴۱۵ درصدی را نشان می‌دهد.

شهردار اصفهان ایجاد شرایط رفاهی برای کارکنان شهرداری را وظیفه مدیریت شهری در بحران‌های اقتصادی حال حاضر دانست و تاکید کرد: کاهش دغدغه‌های کارکنان و بهره‌مندی از حداقل امکانات، رفع دغدغه سفر، ترمیم بن‌های سفر، بیمه‌های تکمیلی، ایجاد شرکت بازنشستگان و … از جمله دغدغه‌ها و تأکیدات مدیریت شهری بوده است و امروز خوشحالم آنچه که انجام شده تنها برای کارکنان حال حاضر شهرداری نیست، بلکه برای تقدیر از کسانی است که عمر ۳۰ ساله خود را صرف خدمت به مردم کرده‌اند.

وی با تاکید بر ایجاد عدالت فضایی، گفت: در این دوره تلاش کردیم همه امکانات شهر در اختیار همه مردم اصفهان باشد و اجازه ندادیم تبعیض در بودجه‌ها رشد کند.

نوروزی با بیان اینکه باید هر چه سریع‌تر چاره اندیشی ها برای تکمیل فوری پارکینگ و نواقص موجود در شرکت تعاونی مصرف کارکنان شهرداری انجام شده تا در اولین فرصت شاهد حضور خانواده‌ها در این مکان باشیم، اظهار کرد: ارتقا سطح خدمات به کارکنان در همه حوزه‌ها در بودجه‌ها دیده شده است، زیرا مدیریت شهری به این مهم اعتقاد دارد بنابراین نیاز است این خدمات با ضریبی قابل قبول هر ساله رشدی جلوتر از تورم داشته باشد تا بتواند کمبودها را جبران کند.

وی با تاکید بر اینکه افزایش حقوق کارکنان حق آنهاست زیرا اگر امروز با شهری مواجه هستیم که زبانزد خاص و عام شده، نتیجه تلاش شبانه روزی همین کارکنان است که باید حق آنها ادا شود، گفت: ادای حق کارکنان تکلیفی برای همه مدیران است و در این مسیر گام‌های مؤثری برداشته شده است.

شهردار اصفهان ادامه داد: زیرساخت حرکت در مسیر ارتقا خدمات برای کارکنان شهرداری فراهم شده است و سال دیگر میزان حقوق‌ها باید بر اساس همین مبنایی که امروز گذاشته شده، افزایش پیدا کند.

وی با تاکید بر پرداخت به هنگام حقوق کارکنان شهرداری در بخش‌های مختلف، گفت: امروز دیگر کسی نیست که در شهرداری بگوید حقوق من عقب افتاده و یا نابرابر است، ایجاد امنیت شغلی، تأمین معاش، پرداخت حقوق به موقع، بیمه و … آرامش بخش کارکنان است و خوشبختانه این اتفاقات در شهرداری در مسیر درستی قرار گرفته، اما تا رسیدن به نقطه تکامل فاصله دارد.

نوروزی اظهار کرد: انقلاب عمرانی شهر، افتتاحیه‌های مختلف و یا آغاز عملیاتی پروژه‌ها به صورت هفتگی همچنین حفظ کرامت انسانی، رفتارهای انسانی و حق‌های ادا شده در اذهان مردم می‌ماند بنابراین نباید بگذاریم این اذهان دستخوش تشویش افکاری قرار بگیرد که به ادامه پیدا کردن این اتفاقات برای همیشه علاقه‌ای ندارند.

ضرورت مشارکت حداکثری در انتخابات

وی با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات، افزود: اعلام کردم حاضرم جهت تنویر افکار مردم و شناخت صحیح از خدمات همیشه تاریخ شهرداری با شهرداران گذشته بر سر یک میز گفت و گو به مناظره بپردازم تا خدمات را بگوییم، شاید امیدی در دل مردم ایجاد شود و شهرداران گذشته نیز عیوب ما را بگویند و ما نیز از آنچه انجام داده‌ایم بگوییم، اما این اتفاق رخ نداد.

شهردار اصفهان ضمن اعلام آمادگی مجدد برای مناظره با شهرداران گذشته اصفهان، افزود: به صدا و سیما هم اعلام می‌کنم برای امیدبخشی به مردم جهت افزایش مشارکت حداکثری آمادگی دارم تا در رابطه با مسائل انتخاباتی با مردم حرف زده و به مردم بگوییم روز انتخابات روز نقش آفرینی، روز امید و روز تعیین سرنوشت یک ملت و حرکت سرنوشت به سوی آنچه که می‌تواند بهتر باشد، است.

وی با بیان اینکه شاید برخی دلخور و برخی هم نقد داشته باشند، اما مردم حق دخالت در تعیین سرنوشت خود را دارند، گفت: ابزار مداخله صندوق رأی است و با استفاده نکردن از حق رأی هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد، بنابراین بهتر است به گونه‌ای مداخله کنیم تا نتیجه انتخابات بتواند گامی در جهت امنیت ملی کشور باشد.

نوروزی تاکید کرد: امنیت تنها با مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و رأی آنها برقرار می‌شود، سلاح رأی قوی‌تر از هر اسلحه‌ای است، بنابراین باید انتخابات را جدی بشماریم.

وی ادامه داد: اگر صدا و سیما زمینه را فراهم و وزرات کشور در این زمینه منعی ایجاد نکند، آمادگی دارم تا با همه شهروندان با صدا و سیمای مرکز اصفهان صحبت کرده و بگویم علاوه بر انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شوراها نیز مهم است.

انتخاب شورا به معنای تعیین تکلیف نحوه خدمات رسانی به شهر است

شهردار اصفهان تصریح کرد: روشن شدن تکلیف خط یک مترو، ساخت خط دو مترو به صورت جدی، ساخت حلقه حفاظتی، تبدیل چهارباغ به محوری فرهنگی و تفریحگاه شهری به دلیل حضور مردم در انتخابات و انتخاب شورا و در نهایت شهرداری بوده که همه مصوبات را با تدبیر اجرایی کرده است.

وی گفت: انتخاب شورا به معنای تعیین تکلیف نحوه خدمات رسانی در شهر، تعیین تکلیف توسعه شهر، نحوه بودجه‌ریزی و هزینه کرد، هدایت مدیریت برای جلب سرمایه گذار، توسعه دیپلماسی، معرفی شهر به همه جهان، تبدیل شهر به محرک توسعه گردشگری ایران، گرامیداشت مردم، ایجاد ۷۷۷ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری و در نتیجه آن کاهش آلودگی، ایجاد زیرساخت‌ها، افزایش ایمنی است، بنابراین انتخابات بسیار مهم است و باید همه ترغیب شوند تا از این حق شایسته به درستی استفاده کنند.

نوروزی افزود: انتخاب خوب مسیر شهر را با سرعت ادامه می‌دهد و همه باید این مسئله را جدی بگیرند.

تفکر انسان محور دغدغه این دوره مدیریت شهری

«علیرضا صادقیان» معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان در ادامه این آئین اظهار کرد: مزیتی که برای کارکنان شهرداری و خانواده‌های آنان فراهم شد می‌تواند یک شایستگی برای آنان نسبت به سایر شهرداری‌های کشور باشد که ریشه در تفکر انسان محور این دوره از مدیریت شهری و توجه به نیازهای بنیادی و کرامت انسانی است.

وی تصریح کرد: مدیریت این دوره شهرداری اصفهان به کرامت کارکنان توجه زیادی دارد، امروزه در تمام دنیا مردم بخش عمده‌ای از نیازهای خود مانند تفریح، آموزش، خرید و حضور در فضای متفاوت را در مارکت ها یا همان فروشگاه‌های بزرگ تأمین می‌کنند که این موضوع احساس رضایت را در شهروندان به وجود می‌آورد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: اگر اعتقاد و عزم راسخ در اجرای چنین پروژه‌هایی نبود در بدترین شرایط اقتصادی کشور چنین اتفاق مهمی رخ نمی‌داد اما امروز این اتفاق ماندگار برای مردم اصفهان رقم خورده است.

نیروی انسانی مهمترین رکن هر سازمان است

در این آئین «مرتضی طهرانی» معاون مالی اقتصادی شهردار اصفهان نیروی انسانی را مهمترین رکن هر سازمانی دانست و گفت: مدیریت ارشد شهرداری اصفهان به این مهم پی برده است و تلاش می‌کند رضایت کارکنان خود را به حداکثر ممکن برساند.

وی تصریح کرد: نیروی انسانی هر سازمانی مهمترین عنصر پیش برنده هر سازمانی است، بنابراین توجه به همه ابعاد نیروی انسانی مانند ابعاد مادی، معنوی، تحصیلات و رضایتمندی لازم و ضروری است.

رعایت استانداردهای روز دنیا در اجرای پروژه شرکت تعاونی مصرف کارکنان شهرداری

«نادر آخوندی» رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی کارمندان شهرداری اصفهان در ادامه این آئین با بیان اینکه شهرداری‌ها نهادی خدمات رسان هستند و همواره انتظار این است که بهترین خدمات را به شهرودان ارائه کنند، اظهار کرد: با وجود این خدمات که به شهروندان ارائه می‌شود کیفیت خدماتی که به کارکنان شهرداری می‌رسد همواره ضعف دارد، خانواده بزرگ شهرداری بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر است که باید به این جمعیت بسیار زیاد خدمات ارائه شود در واقع باید به صورت ویژه به این افراد نگاه شود.

وی تصریح کرد: با آسیب شناسی های صورت گرفته مشخص شد که از سال‌های بسیار دور و از سال ۶۲ شرکت تعاونی کارمندان شکل گرفته بود اما از آن پس هیچ تغییری در وضعیت ارائه خدمات در فضای موجود رخ نداده بود.

رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی کارمندان شهرداری اصفهان گفت: با توجه به افزایش جمعیت خانواده شهرداری، دیگر رفتارهای مناسبی با کارکنان شهرداری در شرکت‌های تعاونی رخ نمی‌داد، بنابراین فضایی استاندارد با کیفیت بسیار بالا در این تعاونی مصرف ایجاد شد تا خدمات رسانی خوبی به کارکنان شهرداری از گذشته تا امروز صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه کلنگ این پروژه سال ۹۵ به زمین زده شده بود، گفت: هم اکنون این فروشگاه با پنج هزار مترمربع فضای فروشگاه، شش طبقه مسکونی، پارکینگ هوشمند و مطابق با استانداردهای روز دنیا احداث شده است.

آخوندی با اشاره به ویژگی‌های پروژه، تاکید کرد: این پروژه با مساحت زیربنای (فروشگاه به همراه انبار و سردخانه‌ها) پنج هزار مترمربع، چهار هزار متر مربع پارکینگ مسقف هوشمند در چهار طبقه، ۱۰۰۰ مترمربع انبار و سردخانه، پارکینگ با ظرفیت ۵۰۰ خودرو و در مدت زمان ۴۸ ماه اجرایی شده است.

وی هزینه خرید کلیه تجهیزات فروشگاه را ۱۵۰ میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: این فروشگاه با توجه به آشفتگی بازار می‌تواند اهرم مؤثر برای تنظیم بازار شهر باشد.

شهرداری اصفهان پیشرو شهرداری‌های کشور در حوزه مشارکت‌ها

«مهدی شیخ سجادیه» مدیرعامل شرکت هلدینگ عقیق نقش جهان نیز در سخنانی با اشاره به ویژگی‌های فنی پروژه مشارکتی شرکت تعاونی مصرف کارکنان شهرداری اصفهان، اظهار کرد: این شرکت تعاونی در زمینی به مساحت حدود ۱۰ هزار مترمربع و با ۴۲ هزار متر زیربنا قرار بود سال ۹۵ آغاز شود که با مشکلاتی مواجه بود، اما امروز با ساخت این مجموعه خدمات خوب و ارزنده‌ای به شهروندان ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: شهرداری اصفهان در حوزه مشارکت‌ها در کشور پیشرو است و مدل‌های ایجاد شده در کشور نمونه‌هایی است که از اصفهان الگو برداری می‌شود که از این بابت بر خود لازم می‌دانم از شهرداری اصفهان تشکر می‌کنم.

مدیرعامل شرکت هلدینگ عقیق نقش جهان با بیان اینکه پارکینگ کنار این شرکت تعاونی دارای ظرفیت حدود ۵۰۰ خودرو است، افزود: این پروژه در یکی از پرجمعیت‌ترین مناطق شهری طراحی و اجرا شده است و می‌تواند به عنوان یک محرک توسعه محله‌های اطراف و منطقه را دگرگون کند.

کد خبر 501046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.