خریدتضمینی ۱.۱ میلیون تن گندم در ۲۲ استان

مدیرکل دفتر بازرگانی محصولات کشاورزی سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور با بیان اینکه خوزستان بیشترین میزان خرید گندم در کشور را به خود اختصاص داده است گفت: شبکه اتحادیه تعاون روستایی تاکنون موفق به خرید یک میلیون ۱۰۰ هزار تن گندم از ۲۲ استان کشور شده است.

به گزارش ایمنا به نقل از سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران (پات)، رامین گیلانشاهی اظهار کرد: اتحادیه مرکزی تعاون روستایی کشور در جهت سیاست‌های حمایتی و اقتصادی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، دستیابی به خوداتکایی در زمینه تولید گندم، حمایت از کشاورزان و توسعه فعالیت‌های بازرگانی اقدام به خرید تضمینی و مباشرتی گندم در استان‌های تولیدکننده گندم کرده است.

مدیرکل دفتر بازرگانی محصولات کشاورزی سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور با بیان اینکه عملیات خرید توسط ۲۶۵ مرکز خرید در سراسر کشور انجام شده است گفت: این میزان خرید ۴۷ درصد گندم خریداری شده کشور را شامل می‌شود.

گیلانشاهی به ادامه این طرح تا پایان شهریور ماه اشاره کرد و ادامه داد: این طرح با آغاز و پایان فصل برداشت دیگر استان‌های کشور به تدریج ادامه خواهد داشت.

وی ضمن اشاره به ۲۲ استانی که تاکنون خرید گندم در آنها انجام شده است، گفت: تاکنون در استان‌های هرمزگان، آذربایجان شرقی، اردبیل، ایلام، بوشهر، اصفهان، خراسان رضوی و جنوبی، خوزستان، فارس، قم، قزوین، سمنان و… خرید گندم انجام و یا در حال انجام است.

وی خاطر نشان کرد: طبق آمارها از حدود دو میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم در سطح کشور خریداری شده، یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی کشور خریداری شده است.

مدیرکل دفتر بازرگانی محصولات کشاورزی سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور با بیان اینکه این سازمان سهم بسزایی در خرید مباشرتی گندم کشور دارد، گفت: اکنون نیمی از گندم تولید شده کشور توسط شبکه تعاون روستایی خریداری شده است.

وی به ظرفیت و پتانسیل‌های سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور اشاره کرد و افزود: این سازمان همواره از تمام ظرفیت خود در زمینه خریدهای مباشرتی از جمله خرید گندم، کلزا، دانه‌های روغنی و چای استفاده می‌کند.

گیلانشاهی با بیان اینکه اکنون تجارت بین شبکه ای در دستور کار ما قرار دارد، یادآور شد: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک با راه اندازی طرح تجارت بین شبکه ای، به شکل فزاینده ای از ظرفیت مراکز جمع آوری برای سایر محصولات کشاورزی و ارائه آن در فروشگاه‌های تحت پوشش شبکه تعاون روستایی در سراسر کشور استفاده شود.

کد خبر 500986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.