ثبت‌نام مسکن ملی تا ساعت ۱۲ امشب مهلت دارد

پنجمین مرحله از ثبت نام مسکن ملی که از ۱۹ خرداد ماه در ۲۴۰ شهر آغاز شده بود، در ساعت ۲۴ امشب _چهارشنبه ۲۶ خردادماه_ به پایان می‌رسد.

به گزارش ایمنا، تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار نفر در مرحله پنجم ثبت نام مسکن ملی ثبت‌نام کرده‌اند و تا ساعت ۱۲ شب امروز نیز امکان ثبت نام در شهرهای اعلام شده وجود دارد.

فرصت ثبت‌نام در مرحله چهارم از ۱۸ دی ماه ۱۳۹۹ آغاز شد و پنجشنبه (۲۵ دی‌ماه) به اتمام رسید.

بر اساس ماده یک آئین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، متقاضیان ثبت‌نام باید دارای چهار شرط فاقد زمین یا واحد مسکونی، پنج سال سابقه سکونت در شهر محل تقاضا، عدم استفاده از امکانات دولتی یا امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن و متأهل یا سرپرست خانوار باشند.

طرح اقدام ملی مسکن به استعداد ساخت ۶۰۰ هزار واحد مسکونی در برنامه‌های اجرایی وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن قرار دارد که از این تعداد تاکنون برای ۵۳۰ هزار واحد مسکونی زمین تأمین شده و عملیات اجرایی آن‌ها شروع شده که با پیشرفت فیزیکی حدود ۳۰ درصد در مراحل مختلف ساخت قرار دارند.

در طرح اقدام ملی مسکن سعی شده است که مسائل و مشکلات موجود در اجرای طرح مسکن مهر رفع شود. به گونه‌ای که طرح اقدام ملی برخلاف طرح مسکن مهر بر پایه تخصیص خط اعتباری برنامه‌ریزی نشده و بر این اساس روش تأمین مالی این طرح فاقد آثار تورمی خواهد بود.

همچنین از طریق دستگاه‌های خدمات‌رسان هماهنگی‌های لازم برای تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی انجام شده است تا همزمان با تکمیل واحدهای این طرح، خدمات مورد نیاز ساکنان واحدها نیز تأمین شده و واحدها قابل سکونت باشند.

ساخت شهرک‌های مسکونی جدید

علاوه بر تکمیل و تحویل مسکن مهر و آغاز طرح اقدام ملی مسکن، با توجه به نیازهای سکونتی در شهرهای دارای مشکل مسکن که با کمبود زمین مواجه هستند، ایجاد حدود ۴۲ شهرک مسکونی یا شهر جدید در دست مطالعه و طراحی است که می‌تواند نقش به سزایی در تأمین مسکن کشور به خصوص در شهرهای بزرگ داشته باشد.

به منظور اجرای مطلوب برنامه‌های تأمین مسکن در سال‌های آتی، میزان نیاز به مسکن در تمامی شهرهای کشور برآورد شده و با ابلاغ نیاز به مسکن به استان‌ها، تأمین زمین‌های مورد نیاز برای پاسخ به این نیاز در دستور کار دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

کد خبر 500956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.