۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷
تکذیب فیلم نزاع بر سر آب

مدتی است که خشکسالی بهانه ای برای انتشار فیلم هایی در حوزه آب شده، به تازگی فیلمی در فضای مجازی با محتوا نزاع بر سر آب منتشر شده که واکنش معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا را به دنبال داشته است.

به گزارش ایمنا، قاسم تقی زاده خامسی، روز چهارشنبه در صفحه اینستاگرام خود و در واکنش به انتشار گسترده ویدئویی جعلی درباره جنگ بر سر آب در یکی از مناطق کشور نوشت: آب ابر چالش آینده کشور است.

وی ادامه داد: «کاندیداهای محترم که قول ایجاد شغل جدید به لشگر بیکاران می‌دهند، باید در نظر داشته باشند که برای ایجاد هر شغل جدید در بخش کشاورزی ۱۰ هزار متر مکعب و در بخش صنعت ۵۰۰ مترمکعب آب نیاز است.»

معاون وزیر نیرو نوشت: این در حالی است که بعد از انقلاب جمعیت ایران ۲.۵ برابر شده و منابع آب‌های تجدید پذیر کشور ۳۰ درصد کاهش یافته است.

تقی زاده خامسی در ادامه و در در واکنش به انتشار گسترده ویدئویی جعلی درباره جنگ بر سر آب در یکی از مناطق کشور افزود: با وجود آنکه فضای مجازی حسن‌های زیادی دارد اما محیطی برای نشر اکاذیب هم شده است که تکذیب آنها هم مورد توجه دنبال کنندگان قرار نمی‌گیرد.

وی نوشت: این روزها که خشکسالی گریبان کشور را گرفته است و مردم در حال انتخابی بزرگ برای مدیریت آینده کشور هستند، افرادی عامدانه با پخش ویدئوهای ساختگی و یا متعلق به سال‌ها قبل و حتی بی‌ربط، به مشکلات کم آبی دامن می‌زنند.

معاون وزیر نیرو ادامه داد: هرچند هیچ وقت بر سرآب حتی در کشورهای پرآب بین مصرف کنندگانی که بالا دست رودخانه هستند و آنهایی که پایین دست قرار دارند صلح برقرار نمی‌شود اما تنازع‌ها هم پایانی ندارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 500932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.