میزان شیوع نسخه دلتا ویروس کرونا چقدر است؟

سازمان کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که شیوع نسخه دلتای ویروس کرونا در سراسر دنیا موضوع نگران کننده‌ای است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد که میزان شیوع نسخه دلتا ویروس کرونا ۵۰ درصد از نسخه آلفا بیشتر است بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که میزان شیوع آن دو برابر بیشتر از گونه اصلی ویروس کرونا است علاوه بر این افرادی که به نسخه دلتا ویروس کرونا آلوده می‌شوند، نوع شدیدتری از بیماری کووید -۱۹ را تجربه می‌کنند به طوری که خطر بستری شدن در بیمارستان به دلیل ابتلا به این گونه جهش یافته ۲.۵ برابر بیشتر از نسخه آلفا و چهار برابر بیشتر از گونه اصلی است.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تاریخ ۱۰ مه اعلام کرد که شیوع نسخه دلتای ویروس کرونا نگران کننده است. نتایج یک مطالعه در کشور اسکاتلند نشان می‌دهد که گونه جهش یافته هندی ویروس کرونا در مقایسه با گونه آلفا، خطر بستری شدن در بیمارستان را چهار برابر افزایش می‌دهد بنابراین لازم است افراد در اسرع وقت واکسن کرونا را دریافت کنند تا در برابر بیماری کووید -۱۹ ایمن شوند.

محققان معتقدند که میزان شیوع گونه دلتا ویروس کرونا بیشتر است و باعث بروز بیماری شدیدتری می‌شود که ممکن است تأثیر واکسن‌های تولید شده بر این گونه از ویروس کمتر باشد بنابراین در صورتی که افراد قوانین و محدودیت‌های کرونایی را رعایت نکنند و به زندگی معمولی خود بازگردند شیوع ویروس کرونا به مرحله اول خود باز خواهد گشت و جان افراد زیادی در سراسر دنیا را تهدید خواهد کرد.

کد خبر 500919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.