نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار ایران و عراق

دو کارشناس مطرح داوری به بررسی صحنه‌های مشکوک دیدار امشب تیم ملی ایران و عراق پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی کشورمان در یکی از حساس‌ترین مصاف‌های خود در روز آخر مرحله پیش مقدماتی در المحرق بحرین از ساعت ۲۱ امشب سه شنبه - ۲۵ خرداد ماه - مقابل عراق قرار گرفت و با تک گل آزمون توانست به عنوان صدرنشین جواز حضور در مرحله بعدی را به دست آورد. قضاوت این تقابل سرنوشت ساز میان دو قدرت غرب آسیایی را تانتاشف ایلگیز ازبکستانی بر عهده داشت که شب سختی را با توجه به جدال‌های فیزیکی دو تیم سپری کرد. صحنه‌های بحث برانگیز و مشکوک داوری این مسابقه توسط «نوذر رودنیل» و «حیدر سلیمانی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا بررسی شده که در ادامه می‌خوانید:

کمانه توپ به دست شجاع

دقیقه ۱۵ شوت بازیکنان عراقی پس از برخورد توپ به شجاع خلیل زاده تغییر مسیر داد و به شکلی خطرناک به بیرون رفت اما عراقی‌ها معتقد بودند توپ به دست مدافع ایران درون محوطه برخورد کرده و داور باید نقطه پنالتی را نشان می داده است.

رودنیل: ادامه بازی کاملاً درست بود چرا که اصلاً هند پنالتی رخ نداد.

سلیمانی: چون دست مدافع ایران فضایی را اشغال نکرده و تصاویر تلویزیونی گویا نبود، به نظرم تصمیم داور صحیح بود.

نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار ایران و عراق

گل مردود آزمون

توپ پشت مدافعان عراق به آزمون رسید که او در یک موقعیت تک به تک دروازه عراق را در هجدهمین دقیقه باز کرد اما داور آفساید گرفت و گل مردود شد.‌

رودنیل: آزمون کاملاً در آفساید قرار داشت و به درستی گل او مردود شد.

سلیمانی: گل آزمون در موقعیت آفساید به ثمر رسید.

نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار ایران و عراق

عملکرد کلی تیم داوری

رودنیل: قضاوت این داور را به سه بخش خوب، بد و با مدیریت تقسیم می‌کنم که به نظرم بخش خوب و مدیریت آن پررنگ‌تر بود. او به خوبی قضاوت کرد ولی در برخی صحنه‌ها تصمیمات بدی گرفت. بازیکن شماره ۲ و ۷ عراق باید اخطار می‌گرفتند و کارت زردی که به طارمی داد صحیح نبود همچنین بشار رسن دقیقه ۲۰ جلو حمله مسلم را گرفت و مستحق دریافت کارت بود ولی بقیه اخطارهای داور درست بودند. داور دقیقه ۱۶ به خوبی درگیری بیرانوند با بازیکنان عراق را مدیریت کرد. گل ایران کاملاً درست بود. دقایق پایانی نیز می‌توانست به طارمی کارت زرد دوم را بدهد که شانس آوردیم و به خاطر مدیریتش بر بازی، از این تصمیم منصرف شد.

سلیمانی: فکر می‌کنم داور ازبک در حد و اندازه‌های این دیدار حساس نبود؛ هر چند که قضاوتش در نیمه اول را خوب ارزیابی می‌کنم. در نیمه دوم اشتباهات داور به خصوص در دادن کارت‌های زرد زیاد بود. به نظرم اخطارهایی که در این مسابقه داده شد کاملاً صحیح بودند به جز کارتی که طارمی گرفت چرا که نه بی احتیاطی کرد و نه موقعیتی را از حریف سلب کرد. دو مورد بازیکنان عراق بی احتیاطی کردند. کنار خط طولی محوطه ایران حتماً باید بازیکن شماره ۷ عراقی به خاطر خطا روی حاج صفی اخطار می‌گرفت که طارمی چشم پوشی کرد. همچنین خطایی که روی قایدی انجام شد موقعیت حمله را سلب کرد و به نظرم باید کارت می‌گرفت. در یک صحنه نیز اگر خطا روی جهانبخش را آوانتاژ داده بود، مهاجم ایران صاحب فرصت خوبی می‌شد و در همان صحنه نیز باید به بازیکن عراق کارت می‌داد. تنها نقطه ضعف داور در دادن اخطارها بود که اگر بازی کمی به جنجال کشیده می‌شد، عیار داور به چشم می‌آمد.

کد خبر 500798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.