کم‌آبی موجب خشک شدن درختان ۳۰ ساله شهر داران شده است

شهردار داران گفت: به دلیل کمبود آب در بخش فضای سبز شهری درختان با قدمت ۲۰ تا ۳۰ سال در بلوار طالقانی این شهر خشک شده است.

ابراهیم گوگونانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهر داران ۳۴ هکتار فضای سبز شهری دارد که شامل ۱۱ هکتار چمن و ۱۰ پارک محلی و یک بلوار بزرگ در سطح شهر است.

وی با بیان این که شهرداری داران برای آبیاری فضای سبز شهری منبع تامین آب پایدار ندارد، افزود: در سال‌های اخیر تعدادی از چاه‌های آب فروخته شد یا به دستگاه‌هایی واگذار شده است و تنها یک چاه آب داریم و مجبور به استفاده از آب شرب شهری برای آبیاری فضای سبز شهری هستیم که بابت آب‌های مصرفی در سال‌های ۹۸ و ۹۹ به ترتیب ۴۰۰ میلیون تومان و ۶۶۰ میلیون تومان پرداخت کردیم.

شهردار داران افزود: در مسیر پیچ هاتف به منظور آبیاری فضای سبز شهری مجوز حفر یک چاه جدید اخذ شده است که در سال ۱۴۰۰ در مدار توسعه قرار خواهد گرفت.

وی گفت: در بخش فضای سبز شهری ۲۵ نیرو فعال هستند که در نظر داریم از حجم چمن کاری شهر کاسته شود که هنوز اجرایی نشده است و در چشم‌انداز پنج ساله تعریف خواهد شد.

وی افزود: به دلیل کمبود آب در بخش فضای سبز شهری داران درختان با قدمت ۲۰ تا ۳۰ سال در بلوار طالقانی خشک شده و سال گذشته در طرح واکاوی درختان ۴۰۰ اصل نهال کاشته شد که آبیاری این درختان از طریق تانکر انجام می‌شود.

کد خبر 500779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.