ایران یک- عراق صفر/ صعود مقتدرانه یوزها با صدرنشینی

تیم ملی ایران با پیروزی برابر عراق به عنوان تیم نخست گروه به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی صعود کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته پایانی مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در منطقه آسیا، امشب از ساعت ۲۱ تیم‌های ایران و عراق در ورزشگاه المحرق بحرین به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با پیروزی یک بر صفر ایران به پایان رسید.

هفته پایانی مرحله دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

دیدار تیم‌های ایران و عراق

ورزشگاه: المحرق (بحرین)

گل‌: سردار آزمون (دقیقه ۳۵) برای ایران

اخطار: احمد نورالهی (دقیقه ۹)، علیرضا جهانبخش (دقیقه ۴۱)، صادق محرمی (دقیقه ۵۳)، سردار آزمون (دقیقه ۷۷) و مهدی طارمی (دقیقه ۸۲) از ایران؛ همام طارق (دقیقه ۱۳)، سعد ناطق (دقیقه ۴۶) از عراق

ایران: علیرضا بیرانوند، محمد حسین کنعانی زادگان، شجاع خلیل زاده، صادق محرمی، احسان حاج صفی (۶۷- میلاد سرلک)، سعید عزت اللهی (۶۷- میلاد محمدی)، احمد نورالهی، علی قلی زاده (۹۳- کاوه رضایی)، علیرضا جهانبخش (۷۹- سامان قدوس)، مهدی طارمی و سردار آزمون (۷۸- مهدی قایدی)

سرمربی: دراگان اسکوچیچ

عراق: جلال حسن، میثم جبار، سعد ناطق (۸۶- غوباری)، احمد ابراهیم، صفا هادی، امجد عطوان، علی عدنان، علاء مهاوی، همام طارق (۶۷- بایش)، بشار رسن (۸۱- محمد قسیم) و مهند علی (۵۹- ایمن حسین)

سرمربی: سرچکو کاتانچ

داور: تانتاشف ایلگیز (ازبکستان)

شرح بازی:

ایران در حالی به مصاف عراق می‌رفت که برای قطعی کردن صعودش بدون در نظر گرفتن نتایج دیگر گروه‌ها نیاز به کسب ۳ امتیاز این دیدار و صدرنشینی داشت. شاگردان اسکوچیچ از همان ابتدای بازی مشخص بود که برای برد به زمین آمده بودند و ضمن احتیاطی که در یک ربع ابتدایی در دستور کار قرار داده بودند، رفته رفته با نفوذ از کناره‌ها حملاتی روی دروازه عراق ترتیب دادند که یکی از آنها با نفوذ حاج صفی از سمت چپ و ارسال او برای سردار آزمون تبدیل به گل شد.

در آغاز نیمه دوم عراق بهتر از ایران نشان داد و با در دست گرفتن بازی تا آستانه زدن گل تساوی پیش رفت اما رفته رفته ایران به خصوص بعد از تعویض‌ها بر بازی مسلط شد و دو سه بار می‌توانست گل دوم را هم به ثمر برساند.

ایران با پیروزی در این دیدار به عنوان تیم صدرنشین گروه به مرحله سوم (نهایی) انتخابی جام جهانی در آسیا صعود کرد.

شرح گل‌:

۰-۱ (دقیقه ۳۵، ایران) - پاس قطری بلندی که قلی زاده برای احسان حاج صفی در سمت چپ ارسال کرد با ارسال زمینی بدون درنگ او برای آزمون همراه شد تا سردار با یک بغل پای دقیق دروازه عراق را باز کند.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۸- توپ پشت مدافعان عراق به آزمون رسید که او در یک موقعیت تک به تک دروازه عراق را باز کرد اما داور آفساید گرفت و گل مردود شد.

دقیقه ۲۹- فرار آزمون درون محوطه جریمه عراق با پاس کات بک او در دهانه دروازه همراه شد اما مدافعان عراق زودتر از طارمی به توپ رسیدند تا توپ دور شود.

دقیقه ۴۵- کرنر ارسالی عراق با ضربه سر عدنان همراه شد اما بیرانوند به راحتی توپ را مهار کرد.

دقیقه ۶۳- ضربه ایستگاهی بشار رسن با اختلافی کم از بالای دروازه ایران بیرون رفت.

دقیقه ۷۳- همکاری طارمی و آزمون در یک ضد حمله، سردار را با دروازه بان عراق تک به تک کرد اما ضربه سردار را دروازه بان دفع کرد.

دقیقه ۸۰- حرکت پا به توپ قلی زاده به درون محوطه جریمه او را در موقعیتی خوب قرار داد اما ضربه قلی زاده در دستان دروازه‌بان قرار گرفت.

دقیقه ۸۴- سامان قدوس در موقعیتی تک به تک ضربه را به پای دروازه‌بان زد و موقعیت از دست رفت.

دقیقه ۹۵- در آخرین موقعیت بازی کاوه رضایی پس از پشت سر گذاشتن مدافع عراق در محوطه جریمه توپ را برای قایدی در دهانه دروازه مهیا کرد اما ضربه قایدی از برابر دروازه خالی به بیرون زده شد.

اتفاق ویژه:

احسان حاج صفی که در بازی با بحرین انتقادات عجیبی از سوی طرفداران یک تیم خاص متحمل شد با پاس گل مهمی که در این دیدار داد پاسخ کوبنده‌ای به آنها داد. او امشب ۱۱۵ امین بازی ملی خود را جشن گرفت.

بهترین بازیکن:

به غیر از سردار آزمون که گل ۳ امتیازی‌اش تفاوت را در این بازی رقم زد، احسان حاج صفی با پاس گلش و دروازه بان عراق با مهار چندین توپ بهترین بازیکنان این دیدار بودند.

کد خبر 500777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.