نوسازی بافت قدیمی آلپ اتریش و افزایش فقر اتریشی‌ها

گروهی از سرمایه‌گذاران بین‌المللی طی چند سال اخیر، بسیاری از سازه‌های قدیمی واقع در رشته‌کوه‌های آلپ اتریش را تخریب و آپارتمان‌هایی مجلل را جایگزین آن‌ها کرده‌اند؛ این روند همچنان ادامه دارد و بر فقر مردم افزوده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بسیاری از ساکنان رشته‌کوه‌های آلپ در کشور اتریش به علت افزایش باور نکردنی مسکن در این مناطق، قصد مهاجرت از آنجا را دارند. گزارشات حاکی است که بسیاری از خانه‌های این منطقه وضعیتی فرسوده به خود گرفته و به همین دلیل، طی چند سال اخیر گروهی از سرمایه‌گذاران خارجی تصمیم گرفته‌اند به ساخت آپارتمان‌هایی مجلل برای اهداف مختلف بپردازند. در پی اقدامات این افراد، قیمت مسکن رو به افزایش نهاده و پیش‌بینی شده است که با ظهور آسمانخراش‌های جدید، بالاتر نیز برود. ساکنانی از مناطق مختلف رشته‌کوه آلپ نیز از مقامات خواسته‌اند برای حل مشکل به وجود آمده تصمیم بگیرند و برای افزایش هزینه‌ها، راه‌حل‌های مناسبی ارائه دهند.

آپارتمان‌های جدیدی که جایگزین خانه‌های مسکونی قدیمی آلپ می‌شود، قرار است به عنوان واحدهای مسکونی و تجاری با قیمت‌های بالا در اختیار مردمانی از سراسر جهان قرار گیرد که به زندگی در این کوه‌ها علاقمند هستند.

منطقه مسکونی کاپرون که در ناحیه "تسل آم زه" اتریش واقع شده، پس از آغاز بازسازی خانه‌ها شاهد افزایش هزینه‌ای بین ۸۰۰ تا ۱۲ هزار یورو به ازای هر یک متر مربع بوده است. این اتفاق فشار زیادی بر ساکنان منطقه وارد کرده است به طوری که این افراد، بارها با مقامات محلی به بحث پرداخته و خواهان وضع قوانین جدیدی برای هزینه مسکن شده‌اند. بدیهی است که طی چند سال اخیر، خانه‌ها و هتل‌های زیادی که منبع درآمد ساکنان منطقه بوده، تخریب شده و آسمانخراش‌های جدیدی جای آن‌ها را گرفته است. در نتیجه این امر، نه تنها هزینه تهیه مسکن بسیار بالا رفته، بلکه نرخ بیکاری و فقر نیز در منطقه افزایش یافته است.

نوسازی بافت قدیمی آلپ اتریش و افزایش فقر اتریشی‌ها

کد خبر 500752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.