نتایج اولیه انتخابات شهرداری در فنلاند

نتایج اولیه انتخابات شهرداری در فنلاند از برتری حزب ائتلاف ملی خبر می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، انتخابات شهرداری فنلاند پس از حدود دو ماه تعلیق به علت شیوع بیماری کووید -۱۹، بالاخره در روز یکشنبه سیزدهم ماه ژوئن برگزار شد. نتایج اولیه حاکی است که حزب ائتلاف ملی تا کنون با ۵. ۲۱ درصد کل آرا شمارش شده، شانس برنده شدن در این رقابت را از آن خود کرده است. این در حالی است که جمهوری‌خواهان حامی سانا مارین، نخست وزیر فنلاند، تا کنون ۶. ۱۷ درصد آرا را به خود اختصاص داده‌اند.

نتایج اولیه انتخابات شهرداری در فنلاند

حزب مرکزی فنلاند برنده بیش از ۷. ۱۴ درصد آرا کل شده که نسبت به دور قبلی انتخابات با ۸. ۲ درصد کاهش مواجه بوده است. حزب لیگ سبز ۹. ۱۰ درصد آرا را به خود اختصاص داده و چپگرایان کشور هشت درصد را از آن خود کرده‌اند که این آمار به ترتیب حاکی از کاهش ۶. ۱ درصدی و ۰. ۸ درصدی برای این دو حزب نسبت به دور قبلی انتخابات است.

گزارشات حاکی است که مشارکت مردمی در انتخابات کنونی شهرداری فنلاند حدود ۵۵ درصد کاهش یافته بود که مقامات رسمی علت این امر را ترس مردم از ابتلاء به ویروس کرونا در صفوف انتخابات دانسته‌اند. این نرخ کاهش مشارکت از سال ۱۹۴۵ تا به امروز بی‌سابقه بوده که البته برخی از منتقدان نیز این رویداد را به زمان برگزاری انتخابات، یعنی فصل تابستان نسبت داده‌اند که در طول تاریخ شهر، این بازه زمانی سه ماهه، کاهش مشارکت مردم در انتخابات را در پی داشته است.

نتایج اولیه انتخابات شهرداری در فنلاند

کد خبر 500725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.