حمایت شهرداری یزد از ایده های برتر در استارت آپ ملی مدیریت پسماند

معاون خدمات شهری شهرداری یزد از حمایت مالی و معنوی شهرداری یزد از ایده های برتر در استارت آپ ملی مدیریت پسماند خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز اطلاع رسانی شهرداری یزد، جعفر امین مقدم در مراسم اختتامیه رویداد ملی استارت‌آپ اکو پاس که با محوریت تجاری سازی آموزش و فرهنگ سازی در مدیریت پسماند برگزار شده بود اظهار کرد: ایجاد حرکت‌های استارت‌آپ، محرکی برای نوآوری، خلاقیت و مشارکت‌جویی شهروندان در اقدامات شهری است که بتواند بستر سازی فرایندهای مدیریت شهری در موضوعات مختلف را به دنبال داشته باشد.

وی افزود: پروژه رصد شیوه‌های تجاری سازی آموزش و فرهنگ سازی در مدیریت پسماند از سال ۱۳۹۸ آغاز شده که طرح اولیه آن ایجاد رصد خانه علم و فناوری‌های شهری بوده که با تصمیم اعضای شورای اسلامی شهر و حمایت شهردار به صورت پایلوت در دو فاز مطالعاتی و اجرایی برنامه‌ریزی شد.

معاون خدمات شهری شهرداری یزد با اشاره به اینکه در فاز مطالعاتی از ترکیب آموزش و فرهنگ سازی برای شهروندان در مقیاس ملی استفاده شده و پس از آن برگزاری رویداد استارت‌آپ با هدف بازخورد آموزش‌ها در قالب مشارکت اجتماعی و کارآفرینی اجتماعی مورد استقبال قرار گرفته است، خاطر نشان کرد: از آنجایی که استارت‌آپ به عنوان یک روش نوین حل مساله در دنیا شناخته شده است، امروز شاهد هستیم که غالب ایده‌های ارسالی با محوریت مدیریت مصرف، حفظ محیط زیست و کاهش زباله‌ها ارائه شده است.

امین مقدم اضافه کرد: شهرداری یزد در نظر دارد با حمایت مادی و معنوی از طراح‌ها و ایده‌های برگزیده در این استارت‌آپ، بتواند ضمن کمک به محیط زیست شهری، شاهد افزایش ایده‌ها و پروژه‌های مؤثر در مباحث شهری در دوره‌های بعد باشد.

به گزارش ایمنا، در مراسم اختتامیه ،۱۲ ایده برگزیده از ۶۵ ایده ارسالی به دبیرخانه با محوریت تجاری سازی آموزش و فرهنگ سازی در مدیریت پسماند مورد ارزیابی داوران قرار گرفت که به سه ایده برتر جوایزی اهدا شد.
 

کد خبر 500683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.