میزان تاثیرگذاری واکسن نواواکس چقدر است؟

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که میزان اثربخشی واکسن نواواکس تقریبا ۹۰ درصد است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به منظور بررسی میزان تأثیرگذاری واکسن نواواکس یک مطالعه جدید انجام شد و تقریباً ۳۰ هزار فرد بالای ۱۸ سال در ایالات متحده آمریکا و مکزیک مورد ارزیابی قرار گرفتند. دو سوم افراد شرکت کننده در مطالعه دو دوز از واکسن مورد نظر را به فاصله سه هفته دریافت کردند و بقیه افراد نیز دارونما تزریق کردند. ۷۷ نفر در این مطالعه به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شدند، ۱۴ نفر آن‌ها واکسن نواواکس را دریافت کرده بودند و بقیه افراد دارونما تزریق کرده بودند. هیچ کدام از بیمارانی که واکسن نواواکس را دریافت کرده بودند نوع شدید بیماری کووید -۱۹ را تجربه نکردند.

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که واکسن نواواکس ایمنی لازم را دارد و میزان اثربخشی آن تقریباً ۹۰ درصد است. با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در سراسر جهان به تعداد زیادی واکسن برای واکسیناسیون عموم مردم نیاز است. از آنجایی که نگهداری و انتقال واکسن نواواکس آسان است، انتظار می‌رود که تعداد زیادی از این واکسن برای ارسال به کشورهای مختلف دنیا تولید شود.

نتایج پژوهش‌های مربوط به واکسن نواواکس نشان می‌دهد که این واکسن عوارض چندانی ندارد و تنها چند مورد سردرد، خستگی و درد عضلانی گزارش شده است که همه این موارد خفیف بوده‌اند. البته تعداد بسیار کمی از افراد نیز پس از دریافت این واکسن عوارض جانبی شدیدتری را تجربه کرده‌اند. شرکت نواواکس اعلام کرده است که قصد دارد تا پایان سه ماه سوم سال ۲۰۲۱ میلادی ۱۰۰ میلیون دوز واکسن تولید کند و در سه ماهه چهارم سال جاری نیز ۱۵۰ میلیون دوز در اختیار افراد قرار دهد.

کد خبر 500674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.