خسارت سنگین آثار تبلیغات انتخاباتی به سیما و منظر شهری لاهیجان

مسئول واحد خدمات شهری شهرداری لاهیجان گفت: متاسفانه ستادهای نامزدهای انتخاباتی در چند روز گذشته، با نصب آثار تبلیغاتی در محل های غیرمجاز و دیوارهای شهر، خسارت زیادی را به سیما و منظر این شهر وارد کردند.

حسین سعیدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهرداری لاهیجان برای برگزاری انتخاباتی باشکوه و فعالیت‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر با هدف توزیع عادلانه فرصت‌های تبلیغاتی محیطی و جلوگیری از بروز نازیبایی‌های بصری و حفظ سیمای شهری تمهیدات بسیار خوبی در نظر گرفته است.

وی افزود: ۳۰ نقطه در شهر لاهیجان برای تبلیغات انتخاباتی در نظر گرفته شده که مساحت آن در مجموع حدود یک هزار و یکصد مترمربع است و جنس سازه‌ها از داربست و گونی کنفی بوده و در مکان‌های پرتردد و معابر اصلی شهر نصب شده و در اختیار نامزدهای انتخاباتی قرار گرفته است.

مسئول واحد خدمات شهری شهرداری لاهیجان تصریح کرد: شهرداری علاوه بر نصب سازه‌های تبلیغاتی، تابلوهای اعلانات را نیز در اختیار نامزدهای انتخاباتی قرار داده است، اما متأسفانه ستادهای نامزدهای انتخاباتی در چند روز گذشته با نصب آثار تبلیغاتی در محل‌های غیرمجاز مثل مبلمان شهری، دیوارها، درختان و سایر نقاط شهر، خسارت زیادی را به سیما و منظر این شهر وارد کردند.

وی ادامه داد: با توجه به برگزاری جلسات توجیهی با حضور نامزدهای انتخاباتی در فرمانداری انتظار می‌رود این افراد قانون را رعایت کرده و پوسترهای تبلیغاتی خودشان را در محل‌های تعیین شده نصب کنند.

سعیدی یادآور شد: در ایام انتخابات، ۵۰ نیروی خدمات شهری شهرداری لاهیجان وظیفه پاکسازی و امحای پوسترها و تراکت‌های تبلیغاتی را بر عهده دارند.

وی خاطرنشان کرد: برای دعوت شهروندان در جهت حضور پرشور در انتخابات، شعار «من رأی می‌دهم» بر روی هفت بیلبورد و سه استند تبلیغاتی نقاط مختلف شهر نصب شده است.

مسئول واحد خدمات شهری شهرداری لاهیجان گفت: از نامزدهای انتخاباتی انتظار داریم با رعایت اخلاق انتخاباتی و حقوق شهروندی، به منظور حفظ پاکیزگی و زیبایی مبلمان شهری از نصب تراکت روی تابلوهای راهنمایی و رانندگی، برق، پست و مخابرات و دیوارهای شهر خودداری کنند.

به گزارش ایمنا، لاهیجان حدود یکصد هزار نفر جمعیت، در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز گیلان واقع شده است و در انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر در ۲۸ خردادماه ۶۰ نامزد برای به دست آوردن هفت کرسی اصلی با هم به رقابت می‌پردازد.

کد خبر 500648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.