تدبیر شهرداری برای پیشرفت عمرانی پروژه‌های شاخص اصفهان

معاون عمران شهری شهردار اصفهان گفت: اگر شاخصی برای اقدامات عمرانی شهرداری تعریف شود و حجم کارها را بر مدت زمان فعالیت این دوره مدیریت شهری ارزیابی کنیم نمره خوبی به دست می‌آید و عملکرد و فعالیت‌های شهرداری قابل دفاع است.

ایرج مظفر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در این دوره مدیریت شهری در جذب بودجه عمرانی موفقیت بی سابقه‌ای حاصل شد به طوری که در سال ۹۶، ۴۰ درصد جذب بودجه داشتیم در حالی که سال گذشته ۸۰ درصد بودجه عمرانی جذب شده است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان افزود: در این دوره مدیریت شهری، پروژه‌هایی آغاز شد که در دوره‌های قبل عزم جدی برای اجرای آنها وجود نداشت؛ به عنوان مثال اجرای پروژه حلقه حفاظتی شهر که مصوبات آن در سال ۸۹ دریافت شده و در دوره سوم و چهارم شورای شهر تذکراتی به دلیل اجرایی نشدن آن داده شده بود در دستور کار قرار نگرفت، اما این دوره با عزم و درایت مدیریت شهری به یکی از بزرگترین پروژه‌های اصفهان تبدیل شد.

وی با بیان این که مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان پروژه‌ای پرهزینه است به طوری که معادل ۳۰ درصد کل پروژه‌های شهر برای احداث این مرکز هزینه می‌شود در حالی که این هزینه‌ها جایی پیدا نیست، تصریح کرد: در این دوره مدیریت شهری تکمیل پروژه در دستور کار قرار گرفت تا سرمایه مردم معطل نماند.

مظفر گفت: پیاده راه سازی چهارباغ یک پروژه چالشی بود که مخالفان زیادی داشت همچنین پروژه مترو که در حال حاضر تمام ایستگاه‌های آن در حال احداث بوده و عملیات حفاری از دو جبهه کاری در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره مدیریت شهری هر هفته روزهای دوشنبه شهردار اصفهان همراه با معاون مالی و اقتصادی خود در سفر به تهران پیگیر تأمین منابع مالی پروژه‌های زیرساختی شهر هستند از همین رو درصد اعتبارات دریافتی در این دوره مدیریت شهری نسبت به دوره‌های قبل بسیار بیشتر بوده است؛ شهردار اصفهان تلاش کرد تا پروژه‌های مهم اصفهان عملیاتی شود.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان افزود: در سال گذشته که گمان می‌شد در شرایط کرونایی نمی‌توان کاری از پیش برد و پروژه‌ها را اجرایی کرد، شهرداری با تدابیر آگاهانه و مدبرانه و تشکیل صندوق ذخیره یک پشتوانه مالی ایجاد کرد. تشکیل این صندوق در حل بحران‌های به وجود آمده برای پرداخت صورت وضعیت‌ها بسیار کارساز بود.

وی با بیان این که با استفاده از منابع صندوق ذخیره، ماشین‌آلات سازمان عمران نوسازی شد و دیگر حقوق‌های معوقه نداشتیم، اظهار کرد: بخشی از اقدامات عمرانی فنی، اما بخش مهم آن پشتیبانی مالی برای انجام آزادسازی‌ها است و مدیریت شهری اصفهان در این دوره با حرکت جمعی توانسته نمره قبولی برای انجام فعالیت‌ها در شهر بگیرد.

کد خبر 500631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.