کاهش محدودیت‌های کرونایی استونی و آغاز گردشگری

انتشار ویروس کرونا در کشور استونی به طور قابل توجهی کاهش یافته، محدودیت‌های کرونایی به حداقل رسیده و سفرهای دریایی بین پایتخت استونی و کلانشهر استکهلم در سوئد افزایش یافته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در پی مهار بیماری کووید -۱۹ در میان مردم تالین، مقامات محدودیت‌های اعمال شده برای مهار ویروس را به طور قابل توجهی کاهش داده‌اند. در این راستا، رویدادهای مختلفی در سراسر شهر برگزار خواهد شد که مردم می‌توانند با پیروی از حداقل مقررات اعمال شده، در این مراسم حضور پیدا کنند. سفرهای دریایی شهر نیز نسبت به گذشته افزایش یافته است و افراد می‌توانند با ارائه مدارکی مبنی بر تست منفی یا دریافت واکسن کرونا، بدون هیچ محدودیتی از طریق کشتی به سفر بین استکهلم و تالین بپردازند. این در حالی است که کشتی‌های مسافربری استونی نیز از تمام امکانات لازم برای ایمن نگه داشتن مسافران از خطر انتقال احتمالی ویروس کرونا برخوردار شده است.

مردم و گردشگران تالین از تاریخ یکم ژوئیه قادر خواهند بود در رویدادهای داخلی با ظرفیت ۵۰ درصدی شرکت کنند و این در حالی است که برگزاری رویدادها در فضاهای بیرونی با ظرفیت هزار نفر مجاز خواهد بود. علاوه بر این، موزه‌ها و سایر مکان‌های تاریخی شهر نیز می‌تواند با استفاده از ۵۰ درصد ظرفیت خود پذیرای بازدیدکنندگان باشد که البته تغییر نرخ شیوع بیماری کووید -۱۹ می‌تواند این ظرفیت‌ها را افزایش یا کاهش دهد.

در صورت هموار ماندن نمودار انتشار ویروس کرونا در کشور، رویدادهای مختلف می‌تواند با ظرفیت سه هزار نفر در فضاهای داخلی و تا ۹ هزار نفر در مکان‌های رو باز برگزار شود. البته تنها افرادی می‌توانند در این مراسم شرکت کنند که تا قبل از ۶ ماه اخیر به کرونا مبتلا شده باشند، یا نتیجه آزمایش کرونای آن‌ها منفی شده باشد و یا اینکه واکسن کرونا دریافت کرده باشند. چنانچه انتشار ویروس کرونا در کشور شدت یابد و نرخ آن به ۱۵۰ مورد به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت برسد، آنگاه قانون خودجداسازی ۱۴ روزه مسافران در حین ورود به تالین اجرا خواهد شد. در غیر این صورت، مسافران می‌توانند پس از ورود به استونی با ارائه نتیجه تست منفی کرونا طی حداکثر ۷۲ ساعت گذشته، بدون هیچ محدودیتی به گردش در شهر بپردازند.

کاهش محدودیت‌های کرونایی استونی و آغاز گردشگری

کد خبر 500532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.