پیش‌بینی بورس فردا ۲۵ خردادماه ۱۴۰۰+ اخبار لحظه‌ای

پیش بینی می‌شود بازار فردا مثبت باشد و رشدی بین پنج تا ۱۵ هزار واحد را داشته باشیم. گروه‌های خودرویی، بانکی، پالایشی، فلزی می‌توانند کمک کننده به رشد شاخص کل باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس فردا_ سه‌شنبه ۲۵ خردادماه_ را اینگونه پیش‌بینی می‌کند: این روزها شاهد این هستیم که آقای دژپسند، وزیر اقتصاد، آقای همتی، رئیس سابق بانک مرکزی را مقصر ریزش بورس می‌خواند، این در حالی است که زمانی که ایشان رئیس کل بانک مرکزی بودند صحبتی از آن نمی‌شد و زمانی که بازار در شرایط بحرانی سقوط قرار گرفته بود، دژ پسند این تلاطم‌ها را طبیعی خوانده و می‌گفت: نوسانات در ذات بازار است.

اکنون مشخص نیست چرا پس از خروج آقای همتی از بانک مرکزی همه اتفاقات را به پای ایشان می‌نویسند و از دعوای بین خودشان و وزیر نفت در خصوص عرضه پالایش یکم صحبتی نمی‌کنند که یکی از عوامل ریزش بورس بود.

به هر روی بازار ریزش شدیدی را تجربه کرد و این مباحث دیگر الان برای فعالان بازار تأثیری ندارد، فعالین بازار تفاوتی بین آقای دژپسند و همتی نمی‌دانند و هر دو را در چشم دولت نگاه می‌کنند که باید برای بورس کاری می‌کردند که نکردند و امروزه بورس تبدیل به یک ابزار سیاسی برای جمع کردن رأی شده است به جای یک محل سرمایه گذاری و تأمین مالی شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه.

آقای همتی هم خود را مسئول ریزش بورس نمی‌داند، فقط کافی است یک سوال از ایشان پرسید، منابعی که قرار بود واریز بشود به صندوق توسعه بازار چه شد؟ تنها معادل ۵۰ میلیون دلار واریز شد و خبری از مابقی منابع (۱۵۰ میلیون دلار) نیست، و این ۵۰ میلیون دلار هم پس از ۹ ماه ریزش واریز شد.

پیش بینی می‌شود بازار فردا مثبت باشد و رشدی بین پنج تا ۱۵ هزار واحد را داشته باشیم. گروه‌های خودرویی، بانکی، پالایشی، فلزی می‌توانند کمک کننده به رشد شاخص کل باشند.

کد خبر 500525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.