بازار ارز دیجیتال امروز ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ + تحلیل و اخبار/NFT چیست؟

توکن‌های غیر قابل تعویض NFT روی بلاک‌چین اتریوم ساخته و جا به جا می‌شوند، اینکه صاحب یک توکن NFT چه کسی است در بلاک‌چین ثبت می‌شود و تمام سیستم‌هایی که به بلاک‌چین متصل هستند به اطلاعات آن توکن دسترسی دارند و کسی امکان ایجاد تغییر در اطلاعات ثبت شده را ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازارهای مالی، بازار ارزهای دیجیتال امروز _ دوشنبه ۲۴ خردادماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

بازار ارز دیجیتال امروز ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ + تحلیل و اخبار/NFT چیست؟

(منبع: ارز دیجیتال)

توکن غیرقابل‌معاوضه NFT

بازار ارز دیجیتال امروز ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ + تحلیل و اخبار/NFT چیست؟

NFT مخفف عبارت Non-Fungible Token به معنای توکن غیر قابل تعویض است. توکن‌های غیر قابل تعویض NFT روی بلاک‌چین اتریوم ساخته و جا به جا می‌شوند. اینکه صاحب یک توکن NFT چه کسی است در بلاک‌چین ثبت می‌شود و تمام سیستم‌هایی که به بلاک‌چین متصل هستند به اطلاعات آن توکن دسترسی دارند و کسی امکان ایجاد تغییر در اطلاعات ثبت شده را ندارد.

بازار ارز دیجیتال امروز ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ + تحلیل و اخبار/NFT چیست؟

تمامی کوین‌ها و اغلب توکن‌ها با یکدیگر قابل‌معاوضه هستند. اگر اسکناس یک‌دلاری داشته باشید، فرقی ندارد کدام‌یک را خرج می‌کنید. بااین‌حال‌، اگر آثار کلکسیونی مانند کمیک یا تمبر یا کارت بسکتبال داشته باشید، این آثار باهم تفاوت دارند. اثر مشهور ون‌گوگ با دیگر اثرش متفاوت است. معادل این امر در دنیای رمز ارزها در NFTها وجود دارد. ایده این است که فقط‌ و فقط خودتان می‌توانید آن اثر را داشته باشید. این ویژگی مخصوصاً برای بازی‌های رایانه‌ای جذاب است که در آن بازیکنان هزینه‌ی زیادی برای اشیای نایاب خرج می‌کنند و قراردادن این اشیا روی بلاک‌چین به بازیکنان امکان می‌دهد روی دارایی‌هایشان نظارت کنند. حتی ممکن است بتوان این NFTها را در بازی‌های مختلف باهم دادوستد کرد.

NFTها بهشت هنرمندان دیجیتال است؛ زیرا می‌توانند آثارشان را روی این بستر بدون نیاز به واسطه‌ها مستقیماً در اختیار مخاطبان بگذارند و درعین‌حال، مالکیت اثر برای همیشه روی بلاک‌چین در اختیار صاحب اثر یا خریدار آن باقی می‌ماند.

زنگ خطر جدی بیخ گوش خریداران ارزهای دیجیتال در ایران!

شرکت سایفرترِیس CipherTrace، فعال در زمینه تحلیل داده و رهگیری تراکنش‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال، در گزارش ماه گذشته خود اعلام کرده است بیش از ۷۲ هزار آدرس IP منحصربه‌فرد ایرانی با بیش از ۴.۵ میلیون آدرس منحصربه‌فرد بیت کوین در ارتباط هستند.

بسیاری از آدرس‌های بیت کوین نشان‌دار شده (تگ‌ شده)، با چندین آدرس IP ایرانی در ارتباط هستند که این موضوع، احتمالاً نشان‌دهنده استفاده از کیف پول‌های موبایلی متصل به اپراتورهای مختلف اینترنتی در ایران است. این گزارش بیش از پیش نشان می‌دهد که تراکنش‌های بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال تا چه حد می‌توانند قابل‌رهگیری باشند. بنابراین برای افرادی که در کشورهای تحت‌تحریم در حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند، این گزارش می‌تواند به‌عنوان یک زنگ‌خطر دیده شود

دومین کشور آمریکای لاتین بیت کوین را به رسمیت شناخت

پس از السالوادور این بار دولت کوبا اعلام کرد استفاده از دلار آمریکا را از این هفته در کشور به حالت تعلیق درخواهد آورد. بانک مرکزی کوبا تصمیم جدید ناشی از «موانعی است که تحریم‌های آمریکا برای نظام بانکی» کشور ایجاد کرده است. نایب رئیس بانک مرکزی کوبا خاطر نشان کرد افرادی که وارد این کشور می‌شوند باید ارزی غیر از دلار آمریکا همراه خود داشته باشند. این اقدام با واکنش حامیان ارزهای دیجیتال همراه شده و آنها می‌خواهند کوبا هم مثل السالوادور پذیرش بیت کوین را در دستور کار قرار دهد.

رکورد جدید تعداد تراکنش‌ها در یک بلوک بیت کوین ثبت شد

کالین وو، روزنامه نگار چینی گزارش کرده است که بلوک ۶۸۷,۲۴۹ بیت کوین که امروز ماین شده، رکورد جدیدی در تعداد تراکنش‌ها را ثبت کرده است. این بلوک ۴,۰۷۵ تراکنش قطعی را به ثبت رسانده است که تقریباً ۴ برابر میانگین تعداد تراکنش‌ها در هر بلوک است. کالین وو معتقد است این افزایش ناگهانی به دلیل اقدامات محدودکننده دولت چین در قبال استخراج کنندگان و افت هش ریت جهانی است که تولید بلوک‌های جدید بیت کوین را کند کرده است.

ریپل ضمن انتقاد از بانک‌ها، راه‌حل خود برای پرداخت‌های فرامرزی را ارائه کرد

ریپل در گزارش جدیدی که منتشر کرده، ناکارآمدی بانک‌ها در پرداخت‌های بین مرزی را مورد انتقاد قرار داده است. این غول بخش فین‌تک گفته است که از سال ۲۰۱۶ تاکنون، پرداخت‌های بنگاه به بنگاه برای کسب و کارهای کوچک و متوسط افزایش چشمگیری داشته است، اما به دلیل معایب سیستم مالی سنتی پیشرفت خاصی نداشته است. ریپل با انتقاد از کارمزدهای بسیار بالای پرداخت‌های فرا مرزی، وجود واسطه‌های بسیار زیاد در این روند و عدم وجود ارائه دهنده چنین خدماتی در بسیاری از مناطق به تبلیغ روش خود دست زده است.

این شرکت در گزارش خود ادعا کرده که فناوری بلاکچین تمامی این مشکلات را حل می‌کند و به تبلیغ RippleNet و سرویس ODL مبتنی بر آن، به عنوان راه حل چنین مشکلی پرداخته است.

سناتور تگزاس: "مردم به سمت بیت کوین می‌روند، زیرا ایالات متحده در آستانه بحران تورم قرار دارد"

سناتور تگزاس، Ted Cruz، در طی مصاحبه خود با شبکه فاکس نیوز در مورد دولت جو بایدن اظهار کرد: "دولت بایدن اقتصاد و سیاست خارجی آمریکا را تضعیف خواهد کرد."

کروز در مصاحبه تأکید کرد: "من فکر می‌کنم بخشی از دلیلی که می‌بینیم مردم به سمت بیت کوین می‌روند این است که ما در آستانه یک بحران تورم قرار داریم و جو بایدن هفت تریلیون دلار تخصیص بودجه پیشنهاد کرده است."

"ما شاهد تورم هستیم، شاهد افزایش قیمت در همه چیز هستیم و من فکر می‌کنم مردم به عنوان یک راهکار مبارزه با تورم به سراغ بیت کوین می‌روند."

رابرت هورمتس درباره اهداف دولت چین از ممنوعیت بیت کوین و ارزهای دیجیتال سخن گفت

رابرت باب هورمتس، نایب رئیس شرکت کیسینجر اسوشییتس Kissinger Associates که قبلاً نایب رئیس شرکت خدمات مالی گلدمن ساکس بود، در مصاحبه اخیر خود با برنامه تلویزیونی اسکواک باکس شبکه سی‌ان‌بی‌سی، درباره اهدافی که دولت چین از ممنوعیت استخراج بیت کوین و صرافی‌های ارز دیجیتال دنبال می‌کند، سخن گفت. به‌عقیده رابرت هورمتس، جلوگیری از ورود سرمایه‌گذاران بی‌تجربه به بازار رمزارزها، کنترل خرج سرمایه از کشور و داشتن یک سیستم متمرکز، از اهداف این دولت است. هورمتس همچنین اشاره کرد که دولت چین خواستار پیشروی در حوزه رمز ارزهای ست اما در عین حال، درباره تسلط یا دامیننس دلار آمریکا در اقتصاد جهانی، نگران است و درنتیجه به‌دنبال راه‌هایی برای مقابله با فشارهای احتمالی ناشی از دلار برای این کشور و کشورهای دیگر است.

استخراج بیت کوین در استان یون‌نان چین ممنوع می‌شود

رسانه خبری فورکست نیوز Forkast News، با اشاره به یادداشتی از شرکت BTC.top، یک شرکت استخراج ارز دیجیتال بزرگ که در سراسر چین و آمریکای شمالی فعالیت می‌کند، گزارش داد که استخراج بیت کوین به‌زودی در استان یون‌نان چین ممنوع خواهد شد. پیش از این، استخراج بیت کوین در استان‌های سینک‌یانگ، چینگ‌های و منطقه مغولستان داخلی نیز ممنون شده است.

رکوردشکنی سپرده‌های جدید قرارداد اتریوم ۲ در ماه مه

حساب توییری Documenting Ethereum که داده‌های جالب و مهم شبکه اتریوم را رصد می‌کند، رکورد جدیدی را در رابطه با قرارداد سپرده اتریوم ۲ ثبت کرد. بر اساس آخرین توئیت این اکانت، در ماه مه ۲۰۲۱، سپرده‌گذاران بسیار زیادی به قرارداد اتریوم ۲ پیوستند. در ماه مه، ۲۶,۶۸۱ سپرده جدید به این قرارداد اضافه شده است. رکورد قبلی قرارداد سپرده اتریوم ۲ در ماه دسامبر ۲۰۲۰ ثبت شد. در آن زمان قیمت اتریوم هنوز سه رقمی بود.

مقام ارشد بانک مرکزی نیجریه: این کشور تا پایان سال رمز ارز ملی خواهد داشت

راکیا محمد، مدیر بخش فناوری اطلاعات بانک مرکزی نیجریه، در اظهارنظر اخیر خود اعلام کرده است که این کشور تا پایان سال میلادی کار توسعه رمز ارز ملی خود را به پایان می‌رساند. او در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت که رمز ارز [ملی] نیجریه برای تمام شهروندان این کشور در دسترس خواهد بود.

ملحق شدن یک وکیل جدید به تیم ریپل در پرونده SEC

جمیز کی. فیلن، وکیل ریپل که اغلب اخبار مربوط به دفاعیات ریپل در پرونده SEC را منتشر می‌کند، در توئیتر خود اعلام کرد که یک وکیل جدید به تیم ریپل ملحق شده است. نیکول تتز، وکیل جدیدی است که از شرکت حقوقی کلیری گاتلیب استین اند همیلتون ال‌ال‌پی Cleary Gottlieb Steen & Hamilton LLP، به تیم ریپل اضافه شده است. این وکیل جدید، نماینده منافع برد گارلینگهاوس، مدیرعامل شرکت ریپل، خواهد بود.

مدیرعامل گلکسی دیجیتال: کاردانو چیز عجیبی است!

مایک نووگراتز، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گلکسی دیجیتال، در مصاحبه اخیر خود با یاهو فایننس گفته است که ارزش ۴۶ میلیارد دلاری بازار کاردانو او را شوکه کرده و ساختار شبکه این ارز دیجیتال هر توسعه‌دهنده باهوش دیگری را تحت تأثیر قرار می‌دهد. او همچنین گفته است که توسعه‌دهندگان کاردانو چیز عجیبی را خلق کرده‌اند. نووگراتز با وجود نفرتی که نسبت به کاردانو دارد، پذیرفته است که ارزهایی جامعه‌محور مانند ADA به آسانی از بین نمی‌روند.

دیوید شوارتز: یونی‌سواپ غیرمتمرکز نیست

دیوید شوارتز، مدیر ارشد فناوری شرکت ریپل اتهاماتی جدی نسبت به پلتفرم یونی‌سواپ Uniswap مطرح کرده است و می‌گوید که این پروتکل نقدینگی خودکار مبتنی بر اتریوم غیرمتمرکز نیست. او در این باره می‌گوید: «ورژن ۳ یونی سواپ یک پروتکل دیفای نیست. اگر یک شخص یا گروه حق قانونی آن را داشته باشد که به دیگران بگوید چگونه می‌توانند یا نمی‌توانند از آن استفاده کنند، یعنی غیرمتمرکز نیست.» شوارتز اعتقاد دارد که این پروتکل کاملاً متمرکز است و توسط یونی‌سواپ لبز کنترل می‌شود.

توکن دوج اصلی به قیمت بیش از چهار میلیون دلار به فروش رفت

تصویر اصلی سگی که در سال ۲۰۱۰ به شهرت اینترنتی دست یافت و الهام‌بخش توسعه‌دهندگان دوج کوین شد، به قیمت تقریبی ۴.۰۷ میلیون دلار به فروش رسیده است. توکن غیر مثلی این تصویر در بازار زورا به حراج گذاشته شده بود و خریدار برای آن ۱,۶۹۶.۹ واحد اتریوم پرداخت کرد.

مدیرعامل سیگنیا: ایلان ماسک برای سود خود بازار بیت کوین را دست‌کاری کرده است

مگدا ویرزیسکا، مدیرعامل مؤسسه مالی سیگنیا و میلیاردر اهل آفریقای جنوبی، گفته است اگر ایلان ماسک کاری که با بیت کوین کرد را با سهام یک شرکت عمومی کرده بود، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا فعالیت‌های او را زیر نظر می‌گرفت و تحریم‌های شدیدی را علیه او اعمال می‌کرد. ویرزیسکا معتقد است که ایلان ماسک با هدف کسب سود بازار بیت کوین را دستکاری کرده است.

نقشه بازار رمز ارزها

بازار ارز دیجیتال امروز ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ + تحلیل و اخبار/NFT چیست؟

منابع: کوینبیس، نوبیتکس، یوبیتکس، ارزدیجیتال، فبندو کریپتوکارنسی

کد خبر 500499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.