پارک ۲۲ هکتاری در سقز احداث می‌شود

شهردار سقز گفت: احداث پارک با مساحت ۲۲ هکتاری در حاشیه رودخانه این شهر بعنوان یکی از پروژه های عمرانی استان شروع می شود.

به گزارش ایمنا، رشید میرحسامی در این باره اظهار کرد: پارک حاشیه از "پل که وه سوار" تا "پل جهاد" فاز یکم این پروژه با مساحت ۱۰ هکتار شامل، چمن مصنوعی، تقسیم بندی فضای سبز و معابر پیاده، نماز خانه، محل‌های جانمایی دکه در آینده و بوستان فرهنگ خواهد بود.

وی افزود: آمفی تئاتر روباز، شهربازی کودکان، باغ گل‌ها، رستوران، دریاچه مصنوعی، پارکینگ، آلاچیق و دیگر امکانات از دیگر مواردی است که در طراحی این پروژه لحاظ شده است.

شهردار سقز اضافه کرد: ساماندهی و اجرای فاز بعدی پروژه از پل قوخ تا پل جهاد (سمت بلوار شهید بهشتی) نیز ادامه این پروژه بوده که در اولویت بعدی کاری قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه افزایش سرانه فضای سبز شهری یکی از ضرورت‌های دنیای امروز است، یادآور شد: با تکمیل و بهره برداری از این پروژه علاوه بر افزایش سرانه فضای سبز و ایجاد مکانی مفرح برای شهروندان، نمای بصری زیبا و جذابی در سطح شهر برجای خواهد گذاشت.

میرحسامی با اشاره به تسویه یکی از وام‌های بانک شهر و پیگیری بازپرداخت بقیه وام، محوطه سازی ترمینال مرکزی سقز و احداث مغازه‌های جدیدالاحداث در این قسمت گفت: احداث فاز جدید خیابان ۲۴ متری مکریان نیز آغاز شده است.

وی افزود: آسفالت و لکه گیری معابر، بازسازی رفیوژ و جداول برخی از معابر سطح شهر (بلوار کردستان، بلوار وحدت) آغاز زیباسازی، رنگ آمیزی جداول و ساماندهی سطح شهر و ساماندهی میادین سطح شهر از دیگر اقداماتی است که شهرداری سقز طی چند ماه گذشته به انجام رسانده است.

به گزارش ایمنا، سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 500484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.