تمدید محدودیت‌های کرونایی در بریتانیا

به دلیل افزایش شیوع نسخه دلتا ویروس کرونا، محدودیت‌های کرونایی در بریتانیا تمدید خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تا کنون چهار میلیون و ۵۶۵ هزار و ۸۱۳ نفر در بریتانیا به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده‌اند و از این تعداد ۱۲۷ هزار و ۹۰۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند. اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد که ۴۲ هزار و ۳۲۳ نفر در این کشور به نسخه دلتای ویروس کرونا آلوده شده‌اند و تعداد مبتلایان به این گونه از ویروس کرونا از هفته گذشته تا کنون ۲۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

بیش از ۷۰ میلیون دوز واکسن کرونا در کشور بریتانیا تزریق شده است به طوری که تقریباً ۸۰ درصد افراد در این کشور حداقل یک دوز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند. نتایج یک بررسی نشان می‌دهد که یک دوز از واکسن‌های فایزر و آسترازنکا فقط ۳۳ درصد در برابر نسخه دلتای ویروس کرونا مؤثر واقع شده است.

پیش از این اعلام شده بود که محدودیت‌ها و قوانین کرونایی مانند استفاده از ماسک، نداشتن تجمع در محیط‌های بسته و تعطیل شدن رستوران‌ها تا تاریخ ۲۱ ژوئن برداشته خواهد شد، اما مقامات بهداشتی بریتانیایی اعلام کرده‌اند که به دلیل افزایش شیوع نسخه دلتا ویروس کرونا در این کشور بهتر است قوانین و محدودیت‌های کرونایی تا تاریخ ۱۹ جولای تمدید شود.

در حال حاضر حداکثر شش نفر در محیط‌های بسته و ۳۰ نفر در محیط‌های باز اجازه دارند که در کنار یکدیگر حضور داشته باشند علاوه بر این لازم است افراد تا جایی که ممکن است وظایف خود را به صورت دورکاری انجام دهند. شهروندان باید بسیار محتاطانه عمل کنند تا محدودیت‌ها و قوانین کرونایی بیش از این در آینده ادامه دار نشود.

کد خبر 500477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.