آمار کرونا در اصفهان کاهشی شد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: آمار بستری، فوت و تعداد موارد جدید ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در استان کاهش یافته و ادامه این روند کاهشی به برگزار نشدن تجمعات و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا به ویژه در اواخر خرداد بستگی دارد.

آرش نجیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص آخرین وضعیت کرونا ویروس در استان اصفهان، اظهار کرد: روند شیوع، ابتلاء و بستری کرونا ویروس در استان اصفهان کاهشی است و موارد ابتلاء نسبت به ابتدای خردادماه کاهش دارد و از ۲۵ درصد به حدود ۲۰ درصد رسیده است، با وجود این که آمارها کاهشی است اما به این معنا نیست که این وضعیت تداوم داشته باشد و قطعاً باقی ماندن در شرایط فعلی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با شیوع کرونا بستگی دارد، اگر افراد سهل انگاری کنند به شرایط حاد بازمی‌گردیم.

وی با بیان این که سرعت کاهش آمار بیماران کرونایی در استان در چند روز اخیر کند شده است، ادامه داد: تعداد بیماران جدید بستری در چند روز اخیر بین ۱۳۰ تا ۱۴۰ نفر بود و کل بیماران دارای علائم کرونا، بستری در بیمارستان‌ها در محدوده ۸۵۰ تا ۹۰۰ نفر است، اگر رفتارهای مردم در روزهای آینده به سمت تجمعی و عادی انگاری پیش برود این احتمال وجود دارد که آمار کرونا در اواخر خرداد افزایش یابد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص روند واکسیناسیون، خاطرنشان کرد: روند واکسیناسیون متوقف نشده است، اما با توجه به تعداد واکسن‌های موجود ممکن است کند باشد و در صورت رسیدن محموله‌های جدید قطعاً سرعت خواهد گرفت. تاکنون حدود ۳۵۰ هزار دوز واکسن کرونا در استان اصفهان به مردم تزریق شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر آمار بیماران مبتلا به کرونا ویروس در استان اصفهان به کمتر از یک هزار بیمار در روز رسیده است و میزان تست‌های مثبت در استان اصفهان حدود ۲۰ درصد است و تعداد فوتی‌های کرونای استان به زیر ۲۰ مورد رسیده است.

کد خبر 500400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.