هلند ۳- اوکراین ۲/ پر گل‌ترین بازی جام به کام نارنجی‌ها

جذاب‌ترین بازی یورو ۲۰۲۰ با پیروزی هلند به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته اول گروه C یورو ۲۰۲۰، شب گذشته از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه تیم‌های هلند و اوکراین در ورزشگاه یوهان کرایوف آمستردام به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی ۳ بر ۲ هلند به پایان رسید.

گروه C- هفته اول

دیدار تیم‌های هلند و اوکراین

ورزشگاه: یوهان کرایوف آرنا (آمستردام، هلند)

گل‌ها: جورجینیو واینالدوم (دقیقه ۵۲)، ووت وگهورست (دقیقه ۵۹) و دامفریز (دقیقه ۸۵) برای هلند- یارمولنکو (دقیقه ۷۵) و یارمچوک (دقیقه ۷۹) برای اوکراین

هلند: مارتین استکلنبرگ، دنزل دامفریز، جورین تیمبر (۸۸- ولتمن)، استفان دی‌فرای، دلی بلیند (۶۴- آکه)، پاتریک فن آنهولت (۶۴- وایندال)، مارتین ده رون، جورجینیو واینالدوم، فرنکی دی‌یونگ، ووت وگهورست (۸۸- دی یونگ) و ممفیس دیپای (۹۱- مالن)

سرمربی: فرانک دی بوئر

اوکراین: گورجی بوشچن، ویتالی میکولنکو، میکولا متوینکو، ایلیا زبرنی، اولکساندر کارافیف، اولکساندر زینچنکو، اولکساندر زوبکوف (۱۳- مارلوس (۶۵- شاپارنکو))، روسلان مالینووسکی، سرگی سیدورچوک، آن دری یارمولنکو، رومن یارمچوک

سرمربی: آن دری شفچنکو

شرح بازی:

هلندی‌ها که در ورزشگاه خود میزبان اوکراین بودند از همان ابتدای بازی بر توپ و میدان تسلط داشتند و در سوی دیگر کاملاً واضح بود اوکراین با استرتژی دفاعی برای کسب یک امتیاز به زمین آمده است. با وجود این که در نیمه نخست توپی از خط دروازه‌ها رد نشد اما این هلند بود که در نیمه دوم به هدفش رسید. شاگردان دی بوئر که نیمه دوم را هم هجومی آغاز کرده بودند قبل از پایان یک ربع از شروع نیمه دو گل به ثمر رساندند تا خیال خود را بابت پیروزی راحت کرده باشند.

این اما پایان کار نبود و اوکراین با وجود این که دو گل عقب بود و بازی هجومی را هم برای جبران گل‌های خورده به نمایش نمی‌گذاشت اما در عرض ۴ دقیقه روی دو تک موقعیت دو گل زیبا به ثمر رساند تا در حالی که ۱۰ دقیقه تا پایان بازی مانده بود همه چیز در آمستردام به تساوی کشیده شود.

هلند که بعد از خوردن گل تساوی ۳ امتیاز بازی را از دست رفته می‌دید اما از دقایق باقیمانده نهایت استفاده را برد و باز هم روی ضعف دفاع و دروازه‌بان اوکراین موفق شد به گل برسد تا کامبک اوکراین بی نتیجه بماند.

اوکراین با پیروزی در این دیدار ۳ امتیازی شد اما به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به اتریش در رده دوم گروه جای گرفت.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (دقیقه ۵۲- هلند) - ارسال تند و زمینی هلندی‌ها از سمت راست با دفع ناقص دروازه‌بان اوکراین همراه شد تا توپ برگشتی را واینالدوم بدون مکس به تور دروازه بچسباند.

۰-۲ (دقیقه ۵۹- هلند) - نفوذ مهاجم هلند به درون محوطه جریمه و ضربه ناقص او باز هم با دفع اشتباه مدافع اوکراین همراه شد تا توپ برگشتی را وگهورست بدون وقفه به سمت چارچوب بزند و گل دوم هلند به ثمر برسد.

۱-۲ (دقیقه ۷۵- اوکراین) - حرکت در عرض یارمولنکو در پشت محوطه جریمه با ضربه پای چپ کات دار او همراه شد تا یک گل فوق العاده زیبا به ثمر برسد.

۲-۲ (دقیقه ۷۹- اوکراین) - ارسال بلند مالینوفسکی به درون محوطه جریمه هلند با ضربه سر زیبای یارمچوک همراه شد تا بازی به تساوی کشیده شود.

۲-۳ (دقیقه ۸۵- هلند) - در حالی که هلند سراپا هجومی شده بود ارسال آکه از سمت چپ در تیر دور با ضربه سر دامفریز بالاتر از زینچنکو تبدیل به گل سوم هلند شد.

کد خبر 500376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.