قایدی هر دفاعی را ویران می کند/ همه تیم‌ها از تقابل با ایران هراس دارند

ملی‌پوشان کشورمان فردا در چهارمین دیدار مقدماتی جام جهانی به مصاف عراق می‌روند که بسیار حساس و مهم خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی کشورمان در چهارمین گام خود از دور برگشت انتخابی جام جهانی فردا شب و از ساعت ۲۱ به مصاف عراق خواهد رفت که این بازی می‌تواند تکلیف صعود و یا حذف زودهنگام تیم کشورمان را از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مشخص کند. در همین خصوص و برای بحث پیرامون وضعیت تیم ملی کشورمان در مسابقات مقدماتی جام جهانی با بهزاد غلامپور پیشکسوت و بازیکن اسبق تیم ملی گفت و گویی انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

ابتدا در خصوص دو بازی اخیر تیم ملی صحبت کنید؛ عملکرد ملی پوشان کشورمان را چطور دیدید؟

در دیدار با بحرین و کامبوج ملی پوشان کشورمان خیلی خوب کار کردند و تیم‌ها حرفی برای گفتن در برابر ما نداشتند. حتی بحرینی که کارشناسان از آن صحبت می‌کردند تنها یک نیمه جلوی ایران دوام آورد و در مصاف با شاگردان اسکوچیچ کاری از پیش نبردند. در واقع تیم ما تیم پرقدرتی است و از بازیکنان با کیفیتی برخوردار است. حتی باید با صراحت بگویم همه تیم‌ها از تقابل با ایران هراس دارند و عراق هم از این قضیه مستثنی نیست.

بازی فردای کشورمان با عراق را چطور ارزیابی می‌کنید؟

عراق تیم فیزیکی است و مهره‌های خوبی دارد که چند بازیکنان شان در لیگ کشورمان بازی کرده‌اند. با اینکه همه ما معتقد هستیم عراق بازی نزدیکی به تیم ما دارد اما تیم کشورمان چند سر و گردن از آنها بالاتر هستند. کافی است خط به خط و مهره به مهره دو تیم را بررسی کنید تا متوجه صحبت‌هایم شوید. آنها در سطح ما نیستند و بازیکنان ایران با آنالیز دقیق این تیم می‌توانند ۳ امتیاز بازی را به دست بیاورند.

دروازه‌بان‌های کشورمان یعنی بیرانوند و عابدزاده که در این مسابقات به میدان رفته‌اند را چطور ارزیابی می‌کنید؟

در دو بازی، بیرانوند درون دروازه ایستاده و فکر می‌کنم در حد و انتظارات گلر اول تیمی ملی باشد البته عملکرد خط دفاعی هم در موفقیت او مؤثر بوده است. از سوی دیگر در دیدار با کامبوج عابدزاده برای ایران به میدان رفت و با اعتماد به نفس خوبی درون دروازه ایستاد. به نظر می‌رسد در سال‌های اخیر درون دروازه هیچ مشکلی نداریم و با حضور بازیکنانی همچون بیرانوند، عابدزاده، نیازمند و اخباری هیچ نگرانی برای خط دروازه نباشد.

وحید امیری در دو دیدار ابتدایی ایران یکی از بهترین بازیکنان تیم بود فکر می‌کنید با نبود او در ترکیب تیم، کار ما در خط میانی سخت شود؟

بعید می دانم با مشکل مواجه شویم چرا که بازیکنان آماده و تأثیر گذاری روی نیمکت داریم و می‌توانند جایگزین امیری در ترکیب ایفای نقش کنند.

در خصوص مهدی قایدی هم صحبت کنید، گل زیبایی به کامبوج زد و با حضورش در زمین دفاع حریف را به هم ریخت

قایدی که اصلاً صحبت ندارد. مهدی نیمار آسیا است و هر دفاعی را ویران می‌کند. حضور او در زمین گره گشا است و به زعم من باید بیشتر در ترکیب به میدان برود. او در خدمت تیم است و در استقلال هم نقش بسزایی دارد. امیدوارم تیم کشورمان به راحتی به مرحله بعد صعود کند تا بازی بیشتری به بازیکنانی مثل قایدی برسد البته در دیدار با عراق هم وی می‌تواند بازیکن مؤثر زمین باشد.

و اما حرف آخر..

از صمیم قلب برای بازیکنان تیم کشورمان و کادر فنی آرزوی موفقیت می‌کنم. امیدوارم در دیدار پیش رو همانند مسابقه با بحرین بتوانیم حریف را از پیش رو برداریم و بدون حرف و حدیثی به مرحله بعدی برویم.

کد خبر 500369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.