کاهش بارش‌ها موجب افزایش مشکلات آبی روستاها شده است

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به کاهش بارندگی‌ها، گفت: این مساله می‌تواند موجب مشکلات جدی در روستاها شود و بنابراین لازم است در این خصوص تلاش بیشتری انجام شود.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، حمیدرضا جانباز در جلسه بررسی تنش آبی در شهرستان‌های استان کردستان که روز یکشنبه ۲۳ خردادماه به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، اظهار کرد: کاهش بارش‌ها در کشور اکنون در استان کردستان خود را به صورت جدی تری نمایان ساخته است.

وی از برنامه‌ریزی برای رفع چالش‌های آبی در استان کردستان خبر داد و خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی انجام شده است تا همه شهرهای استان کردستان به منابع تأمین آبی سطحی متصل شوند و نیز تلاش می‌کنیم اعتبارات لازم در این خصوص مهیا شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ادامه داد: در مورد شهرهای سقز و دیواندره که ممکن است با تنش آبی مواجه شوند باید همت بیشتری به خرج داده شود.

وی خاطرنشان کرد: تأکیدهای لازم را به شرکت‌های توزیع برق نیز داشته‌ایم تا برق مورد نیاز ایستگاه‌های پمپاژ و فیدرها تأمین شود تا دچار کم آبی ناشی از قطعی برق نباشیم.

جانباز ادامه داد: در حد توان توجه کافی به چالش‌های استان در بخش آب را خواهیم داشت.

«علیرضا تخت شاهی» مدیرعامل شرکت آبفا کردستان هم با اشاره به کاهش شدید بارندگی در سال‌جاری گفت: در حال حاضر شرایط ویژه‌ای به‌خصوص در روستاها در حوزه تأمین آب شرب داریم و لازم است این موضوع به شکلی صحیح مدیریت شود.

وی افزود: همه تمهیدهای لازم برای مدیریت مصرف در دوران اوج مصرف را در تابستان پیش رو خواهیم اندیشید تا بتوان از این مقطع به شکلی مناسب گذر کرد.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان در خصوص انتقال آب از سد آزاد به سد قشلاق نیز گفت: در تیرماه ۲۰ میلیون مترمکعب آب از سد آزاد به سد قشلاق منتقل می‌شود و طبق برنامه‌ریزی‌های شرکت آب و نیروی منابع ایران که متولی اجرای پروژه است، ۲۰ میلیون مترمکعب نیز شهریورماه منتقل خواهد شد.

وی نیز با اشاره به کاهش بارندگی‌ها خاطرنشان کرد: در فروردین‌ماه امسال ۸۳ درصد و در اردیبهشت ماه ۹۳ درصد کاهش بارندگی نسبت به سال گذشته در استان اتفاق افتاد و به نوعی بهار امسال خشک‌ترین بهار ۵۲ سال اخیر به شمار می‌رود.

به گزارش ایمنا، پیشتر مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: بیش از ۲۱۰ شهر کشور تحت تنش آبی قرار دارند که از این تعداد وضعیت یکصد شهر قرمز است.

کد خبر 500329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.