۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸
تالار ۶۰۰ ساله لوون مدرن می‌شود

لوون، مرکز ایالت برابانت فلاندری در کشور بلژیک، میزبان تالار شهری بسیار تاریخی به قدمت ۶۰۰ سال روبروی کلیسای یادبود سنت پیتر است؛ مقامات شهر از اعمال تحولات شگفت‌انگیزی در آن به سبک مدرن خبر داده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، برنامه‌ریزان لوون طی یک دهه اخیر تحولات عظیمی در سراسر شهر به وجود آورده‌اند با این حال از نوسازی یا ایجاد هر گونه تغییر در ساختمان تاریخی ۶۰۰ ساله شهر غافل شده‌اند. این ساختمان بسیار بزرگ، چراغ‌های روشنایی بیشماری را در خود جای داده که روشن نگه داشتن آن‌ها حتی تنها در هنگام تاریکی شب، هزینه زیادی برای شهر داشته است به همین دلیل مقامات تصمیم گرفته‌اند جایگزینی چراغ‌های کلاسیک پرمصرف با لامپ‌های ال ای دی سازه را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند تا از این طریق، در مسیر پایداری گام بلندی بردارند.

پیش از این، شهردار لوون متعهد شده بود از طریق پیاده‌سازی پروژه‌های خلاقانه، تغییرات آب و هوایی در شهر را تا سال ۲۰۳۰ به صفر برساند که البته استفاده از لامپ‌های کم مصرف می‌تواند به بهترین شکل ممکن او را در رسیدن به هدفش یاری کند البته در مدرن‌سازی سیستم روشنایی تالار ۶۰۰ ساله شهر، حفظ میراث فرهنگی با دقت مورد توجه قرار خواهد گرفت و اقداماتی در این زمینه اعمال خواهد شد علاوه بر این لامپ‌های ال ای دی مدرن در نمای بیرونی سازه به کار گرفته خواهد شد تا میزان مصرف انرژی شهری در سراسر تالار شهر به حداقل برسد. مقامات ادعا کرده‌اند که فرآیند جایگزینی سیستم روشنایی جدید به علت سبک معماری منحصر به فرد سازه بسیار هزینه‌بر و پیچیده خواهد بود با این حال متعهد شده‌اند پروژه را با موفقیت تمام به پایان برسانند.

جالب است بدانید که سیستم روشنایی سازه‌های اطراف نظیر کلیسای سنت پیتر و ساختمان پلیس نیز با لامپ‌های ال ای دی جایگزین خواهد شد و نمای زیبای بیرونی آن‌ها در کنار یکدیگر، به هنگام تاریکی زیبایی اعجاب‌انگیزی برای قلب شهر به ارمغان خواهد آورد.

تالار ۶۰۰ ساله لوون مدرن می‌شود

کد خبر 500313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.