تولید انرژی تجدیدپذیر در پنل‌های خورشیدی با کمک گوسفندان!

تعداد ۹۰ گوسفند در محل یکی از کارخانه‌های تولید انرژی تجدیدپذیر وین در اتریش به کار گرفته شده‌اند که با خوردن چمن‌های سبز اطراف، به کاهش مصرف انرژی تولید شده از پنل‌های خورشیدی کمک می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات پایتخت اتریش فضایی به مساحت ۱۲ هکتار را به طور کامل برای ایجاد نیروگاهی خورشیدی در نظر گرفته و پنل‌های خورشیدی زیادی در آن نصب کرده‌اند. این نیروگاه، بزرگترین مزرعه خورشیدی اتریش به حساب می‌آید که قرار است گوسفندان در کاهش مصرف انرژی در آن کمک کنند در واقع به طور معمول برای کوتاه کردن چمن‌های اطراف چنین مکان‌هایی یا برای از بین بردن علف‌های هرز از ماشین‌های الکتریکی ویژه‌ای استفاده می‌شود که خود مصرف الکتریسیته را در پی دارد اما گوسفندان بدون مصرف برق، به خوردن تمام پوشش‌های گیاهی اضافه می‌پردازد. برای اینکه سرعت چیده شدن گیاهان بهینه شود، تعداد ۹۰ گوسفند در زمین‌های اطراف نیروگاه رها شده است.

تولید انرژی تجدید پذیر در پنل‌های خورشیدی با کمک گوسفندان!

جالب است بدانید که تمام قابلیت‌ها برای فعالیت هر چه بیشتری گوسفندها در نیروگاه جدید فراهم آمده و موانع موجود بر سر راه حرکت آن‌ها به حداقل رسانده شده است در واقع پنل‌های خورشیدی در سطحی بالاتر از حد معمول نصب شده است تا تردد ایمن و بدون مانع را برای گوسفندان فراهم آورد علاوه بر این ارتفاع بالای پنل‌ها سایه مورد نیاز گوسفندها را هنگام تابش شدید نور خورشید فراهم می‌آورد و همانند یک پناهگاه برای این حیوانات عمل می‌کند.

گوسفندها با خوردن علف‌ها نه تنها مصرف انرژی الکتریکی را کاهش می‌دهند، بلکه به افزایش تنوع زیستی منطقه نیز کمک می‌کنند چرا که دانه گرده‌ها را به وسیله پشم‌های خود به سایر نقاط بدون علف انتقال می‌دهند.

فضای داخلی نیروگاه بزرگ وین به بخش‌های کوچک‌تری تقسیم شده است که این قابلیت، از گم شدن گوسفندها و بیرون رفتن آن‌ها از زمین‌های اطراف جلوگیری می‌کند.

تولید انرژی تجدید پذیر در پنل‌های خورشیدی با کمک گوسفندان!

کد خبر 500278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.