بسترسازی برای پایش بهینه مصرف پلاستیک در شهر اصفهان

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از برگزاری دومین جلسه ستاد اجرایی پیشگیری و پایش بهینه مصرف پلاستیک شهر اصفهان با حضور اعضای ستاد و نمایندگان آنها خبر داد.

رحیم محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: هدف از برگزاری این نشست بررسی دستورالعمل کارگروه‌های مختلف این ستاد و ارائه پیشنهادات برای اصلاح دستورالعمل‌ها بوده است در همین راستا اعضای کارگروه‌های مختلف نظرات و پیشنهادات خود را در مورد کارگروه‌های مرتبط با خود ارائه دادند تا پس از بررسی در دستورالعمل‌ها اعمال شود.

وی ضمن قدردانی از همکاری و مشارکت تمامی بخش‌های مدیریت شهری در این پروژه، ادامه داد: در جریان این پروژه معاونت‌های مختلف، مناطق ۱۵ گانه شهرداری و سازمان‌های مختلف اقدام به جمع آوری اطلاعات و ارسال آمار اقلام پلاستیکی با هدف بررسی شرایط موجود پیش از انجام بخش اجرایی پروژه کرده‌اند که این امر مسیر استفاده از ابزارها و زیرساخت‌های لازم برای اجرای فاز اول را شفاف‌تر می‌کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به دیگر فازهای اجرایی این پروژه، افزود: فراهم کردن زیر ساخت‌های قانونی و حقوقی این پروژه به منظور تسهیل روند اجرایی از جمله بخش‌های مورد توجه است و پس از آن نیز استقرار طرح در جامعه با هدف تغییر رفتار شهروندان در زمینه مدیریت مصرف پلاستیک‌ها صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر لزوم تدوین شاخص‌های سنجش‌پذیر برای رصد مستمر روند پروژه، گفت: به منظور اندازه گیری میزان عملکرد ستاد در خصوص اهداف تعیین شده، لازم است اقدامات بر اساس شاخص‌های تعیین شده مورد سنجش قرار بگیرد تا فعالیت‌های کارگروه‌های مختلف، از مسیر منتهی به اهداف منحرف نشوند.

کد خبر 500233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.