جهانگیری موافقت‌نامه استرداد مجرمان ایران و تاجیکستان را ابلاغ کرد

معاون اول رییس جمهور موافقت‌نامه استرداد مجرمان بین ایران و تاجیکستان و برقراری مقررات لغو روادید متقابل برای دارندگان گذرنامه‌های عادی بین ایران و عراق را ابلاغ کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، با امضای اسحاق جهانگیری تصویب‌نامه موضوع برقراری مقررات لغو روادید متقابل برای دارندگان گذرنامه‌های عادی میان دولت‌های ایران و عراق ابلاغ شد.

هیئت وزیران در جلسه نوزدهم خرداد ۱۴۰۰ به پیشنهاد وزارت امور خارجه، با برقراری مقررات لغو روادید ۴۵ روزه برای دارندگان گذرنامه عادی میان دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری عراق به شرط عمل متقابل موافقت کرده است.

ابلاغ موافقت‌نامه استرداد مجرمان بین ایران و تاجیکستان

اسحاق جهانگیری همچنین تصویب‌نامه مربوط به انجام مذاکره، پیش امضا (پاراف) و امضای موقت پروتکل الحاقی به موافقتنامه استرداد مجرمان میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان را ابلاغ کرد.

هیئت وزیران در جلسه نوزدهم خرداد ۱۴۰۰ به پیشنهاد وزارت دادگستری، با انجام مذاکره، پیش امضا (پاراف) و امضای موقت پروتکل الحاقی به موافقتنامه استرداد مجرمان میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان به مسئولیت وزارت دادگستری موافقت کرد.

بر این اساس، این وزارت مجاز است با هماهنگی معاونت حقوقی رئیس جمهوری (امور توافق‌های بین‌المللی) و وزارت امور خارجه، در این خصوص، اقدام و مراحل قانونی را تا تصویب نهایی پیگیری کند.

کد خبر 500227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.