زنان باردار می‌توانند واکسن کرونا را دریافت کنند؟

مقامات بهداشتی کشور نیوزیلند و استرالیا اعلام کردند که زنان باردار می‌توانند در هر مرحله از بارداری خود واکسن کرونا را دریافت کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که خطرات ناشی از بروز بیماری کووید -۱۹ زنان باردار را بیشتر از دیگران تحت تأثیر قرار می‌دهد. علاوه بر این زنان بارداری که در سراسر دنیا واکسن‌های کرونا را دریافت کردند هیچ عارضه خاصی را تجربه نکردند. محققان باور دارند که واکسیناسیون در طول دوران بارداری می‌تواند از جنین یا نوزاد نیز محافظت کند، زیرا مقداری آنتی بادی در شیر یا بندناف مادر وجود دارد.

زنان باردار در کشور نیوزیلند سومین گروهی بودند که واکسن کووید -۱۹ را دریافت کردند، زیرا نتایج مطالعات بین المللی نشان داده است که خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ و بستری شدن در بیمارستان در میان زنان افزایش پیدا می‌کند بنابراین آن‌ها نیز مانند افراد بالای ۶۵ سال و افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای جز گروه آسیب‌پذیر جامعه در زمینه ابتلا به بیماری کووید -۱۹ در نظر گرفته می‌شوند.

به گفته متخصصان زنان باردار می‌توانند در هر مرحله از بارداری خود واکسن کرونا را دریافت کنند و در برابر بیماری کووید -۱۹ ایمن شوند. نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که زنان باردار و غیر باردار پس از دریافت واکسن کرونا عوارض جانبی یکسانی را تجربه کردند، بنابراین به نظر می‌رسد که واکسن کرونا برای زنان باردار هیچ ضرری نخواهد داشت. آزمایشات بالینی زیادی در مورد تأثیر واکسن کرونا بر زنان باردار در ایالات متحده آمریکا در حال انجام شدن است که  انتظار می‌رود نتایج آن‌ها تا پایان سال جاری ارائه شود.

کد خبر 500222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.