بازار ارز دیجیتال امروز ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ + تحلیل و اخبار/ تپ‌روت Taproot چیست؟

تپ‌روت Taprootیک سافت فورک جدید در شبکه بلاکچین بیت کوین است،  به روز رسانی‌های زیادی بر روی شبکه‌ی بیت کوین انجام شده‌است که تپروت مهم‌ترین آن به‌شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازارهای مالی، بازار ارزهای دیجیتال امروز _ یکشنبه ۲۳ خردادماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

بازار ارز دیجیتال امروز ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ + تحلیل و اخبار/ تپ‌روت Taproot چیست؟

(منبع: ارز دیجیتال)

تپ‌روت Taproot چیست و چه تغییری در شبکه بیت کوین ایجاد خواهد کرد؟

تپ‌روت Taprootیک سافت فورک جدید در شبکه بلاکچین بیت کوین است، به روز رسانی‌های زیادی بر روی شبکه‌ی بیت کوین انجام شده‌است که تپروت مهم‌ترین آن به‌شمار می‌رود. ایجاد هرگونه تغییری در شبکه‌ی بیت کوین دشوار است، زیرا نهاد واسطی برای تصمیم‌گیری در این زمینه وجود ندارد و مشترکان شبکه باید در مورد آن به توافق برسند. بنابراین پشتیبانی از تپ روت نشان می‌دهد که این به روز رسانی مسئله‌ی بسیار مهمی است. تپ روت یک سافت فورک است که منجر به بهبود عملکرد بیت کوین و توسعه‌ی بازار آن می‌شود و چشم‌انداز روشنی را برای آن به ارمغان میاورد. مزایای Taproot عبارتند از:

۱. افزایش مقیاس پذیری و حریم خصوصی

۲. کاهش کارمزد تراکنش‌ها

۳. افزایش انعطاف پذیری بیشتر شبکه

۴. افزایش کارایی شبکه‌ی لایتنینگ

همانطور که می‌دانیم فناوری همواره با ریسک بالایی همراه است، زیرا امکان بروز باگ یا عواقب ناخواسته در آن‌ها زیاد است. با توجه به اینکه این به روز رسانی‌ها نیازمند ارزیابی دقیق است، تعداد به روزرسانی‌های بیت‌کوین کم و با فاصله‌ی زیاد همراه است. تپ‌روت Taproot یکی از مورد انتظار ترین موارد ارتقا فناوری بیت‌کوین از زمان معرفی SegWit بوده است. هدف Taproot تغییر شیوه کار اسکریپت‌های بیت‌کوین برای بهبود حریم خصوصی، مقیاس پذیری و امنیت است.

این موضوع و برخی موارد دیگر، در پی ترکیب شدن Taproot با یک فرآیند ارتقا مرتبط به نام امضای Schnorr امکان‌پذیر می‌شوند. Taproot یک سافت‌فورک است که اسکریپت‌های بیت‌کوین را برای افزایش حریم خصوصی و بهبود سایر عوامل مرتبط با تراکنش‌های پیچیده بهبود می‌بخشد. تراکنش‌ها در شبکه بیت‌کوین می‌توانند از ویژگی‌های مختلفی استفاده کنند که باعث پیچیده‌تر شدن آن‌ها می‌شود؛ از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به انتشار زمان‌بندی، الزامات چند امضایی و سایر موارد اشاره کرد.

سود چهار میلیارد دلاری آمریکا از بیت کوین در سال ۲۰۲۰

بنابر داده‌های به دست آمده از تحلیل شبکه بلاک‌چین، آمریکایی‌ها حدود ۴.۱ میلیارد دلار از بازار بیت کوین سود کرده‌اند در حالی که چینی‌ها با ۱.۱ میلیارد دلار در رتبه دوم قرار دارند. در رتبه‌های بعدی ژاپن، انگلستان و روسیه به ترتیب با ۹۰۰ میلیون، ۸۰۰ میلیون و ۶۰۰ میلیون دلار سود قرار دارند. البته به دلیل ماهیت غیرمتمرکز بودن این بازار امکان رصد دقیق فعالیت‌ها وجود ندارد اما با استفاده از داده‌های واریز، برداشت و ترافیک شبکه این اطلاعات به دست آمدند.

علت سود بیشتر آمریکایی‌ها نسبت به سایر ملت‌ها را به همه‌گیری ویروس کرونا و رشد بیکاری و امکان کسب در آمد سریع از این بازار نسبت می‌دهند. همچنین به دلیل سرمایه‌گذاری سازمان‌های بزرگ، بیت کوین در مقایسه با معاملات بورس ثبات بیشتری داشت و مانع از افت ارزش پول به دلیل سیاست‌های بانک مرکزی ایالات متحده می‌شد.

با این وجود آینده این دارایی دیجیتال به دلیل رویکرد کشورها و قانونگذاران نامشخص به نظر می‌رسد.

ویتالیک بوترین: سرمایه‌گذاری در دوج کوین یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌های عمرم بود

ویتالیک بوترین، خالق اتریوم، با حضور در پادکست لکس فریدمن اعلام کرد که از سرمایه‌گذاری ۲۵,۰۰۰ دلاری خود روی دوج کوین در سال ۲۰۱۶، چیزی بیش از چهار میلیون دلار سود کرده است. این در حالی است که بوترین تمام این پول را به خیریه اهدا کرده است. او در بخشی از صحبت‌های خود، سرمایه‌گذاری در دوج کوین را یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌های عمر خود توصیف کرد

ریپل به تمدید دو ماهه فرصت تحقیقات در پرونده خود توسط SEC، اعتراض کرد

جمیز کی فیلان، یکی از وکلای ریپل لبز در جدال قانونی این شرکت علیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در توئیتر اعلام کرده است که ریپل به درخواست SEC برای تمدید دو ماهه فرصت تحقیقات در پرونده این شرکت اعتراض کرده است.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ادعا کرده است که برای جمع‌آوری شواهد بیشتر برای پرونده ریپل به فرصت بیشتری نیاز دارد، بنابراین برای این کار ۲ ماه زمان بیشتر را درخواست کرده است. با این حال وکلای ریپل عقیده دارند که دلیل این نهاد برای تمدید این فرصت منطقی نیست.

نتایج جستجو برای صرافی‌های بایننس، هوبی و اوککس در موتورهای جستجوی چینی مسدود شد

نتایج جستجو برای صرافی‌های ارزهای دیجیتال بایننس، هوبی و اوککس در تمامی موتورهای جستجوی چینی ازجمله بایدو و سوگو، مسدود شد. این خبر توسط کالین وو، روزنامه‌نگار حوزه بلاک چین و خبرگزاری هشت بی‌تی‌سی منتشر شده است. همچنین طبق گزارش‌های پیشین، شبکه اجتماعی ویبو نیز نتایج جستجو برای صرافی‌های نام برده را مسدود کرده است. به‌نظر می‌رسد که این اتفاقات ادامه ممنوعیت‌های وضع‌شده دولت چین بر ارزهای دیجیتال باشد

همکاری اوکی کوین و پولیگان به منظور کاهش هزینه‌های اتریوم برای مشتریان DeFi

صرافی OKCoin از ادغام بستر معاملاتی خود با پولیگان با هدف کاهش هزینه‌های تراکنش توسط اتریوم خبر داد. با اعلام این موضوع اوکی کوین اولین صرافی آمریکایی خواهد بود که از فناوری پولیگان حمایت می‌کند.

با ادغام این شبکه در صرافی اوکی کوین استفاده از لایه اول اتریوم کاهش یافته و دیگر نیازی نیست تا مشتریان برای استفاده از سایر پروتکل‌های DeFi، ابتدا دارایی خود را در بستر ERC20 به کیف پول منتقل کنند و می‌توانند به صورت مستقیم و رایگان از صرافی برداشت داشته باشند و تنها هزینه معمول قراردادهای هوشمند را برای انجام تراکنش خود پرداخت کنند.

به گفته تیم اوکی کوین، انتقال در لایه اول اتریوم زمان‌بر و پرهزینه بود؛ به همین دلیل استفاده از لایه دوم تا زمان انتقال کامل به ETH 2.0 به عنوان راه حال مدنظر قرار گرفت. از آنجا که برای استفاده از لایه دوم نیاز بود ابتدا از لایه اول استفاده کرد که خود باعث تحمیل هزینه و صرف وقت بیشتری می‌شد، ادغام پولیگان به عنوان یک گزینه کاربردی در دستور کار قرار گرفت.

مجریان بازی‌های المپیک زمستانی پکن، شروع به پذیرش یوان دیجیتال می‌کنند

در حالی که چین نمونه اولیه یوان دیجیتال خود را برای آزمایش ارز دیجیتال به پکن و شانگهای می‌دهد، سایت Shijingshan مربوط به بازی‌های المپیک زمستانی، شروع به پشتیبانی از پرداخت‌های انجام شده با استفاده از پول دیجیتال دولتی ، معروف به e-CNY کرده است. در هفته گذشته، پکن اعلام کرد که ۲۰۰ هزار پاکت قرمز مجازی توزیع می‌کند که هر کدام حاوی ۲۰۰ یوان دیجیتال است. (۳۱.۳۰ دلار آمریکا) شانگهای نیز طرحی مشابه را اعلام کرده است و آماده است ۳۵۰ هزار پاکت قرمز مجازی را در طول هفته آینده در جشنواره قایق اژدها به مردم سراسر شهر توزیع کند.

سناتور ایالت تگزاس: بیت کوین پتانسیل‌های زیادی دارد

تد کروز، سناتور ایالت تگزاس، در مصاحبه اخیر خود با شبکه فاکس نیوز، فاش کرد که طرفدار بیت کوین است. او در این مصاحبه گفت که بیت کوین پتانسیل‌های زیادی دارد. طبق پیش‌بینی کروز، این ارز دیجیتال می‌تواند رشد قابل ملاحضه‌ای را تجربه کند. کروز که پیش‌تر نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هم شده بود، در بخشی از صحبت‌های خود بیت کوین را سرپناهی امن در مقابل تورم توصیف کرد

سولانا لبز ۳۱۴ میلیون دلار سرمایه جذب کرد

استودیو توسعه بلاک چین سولانا لبز که مسئولیت رشد پروژه‌های سولانا را برعهده دارد، امروز اعلام کرد که از طریق فروش خصوصی توکن، ۳۱۴.۱۵ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است که به عنوان بزرگ‌ترین فروش خصوصی امسال شناخته می‌شود. این سرمایه برای حمایت از اپلیکیشن‌ها و پلتفرم‌های غیرمتمرکز فعلی و آینده در شبکه سولانا استفاده خواهد شد. بخش دیگری از آن نیز برای ایجاد یک صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر و میز معاملاتی مختص شبکه سولانا اختصاص داده خواهد شد.

شرکت توسعه بلاک چین «فانتوم» با ازبکستان همکاری می‌کند

رئیس سابق بانک مرکزی چین: رمزارزها ابزاری کارآمد برای اقتصاد هستند.

Zhou Xiaochuan، طی نشستی که در تاریخ ۱۰ ژوئن در شانگهای برگزار شد، رمز ارزها را به عنوان ابزاری برای توسعه اقتصادی معرفی کرد. به گفته وی استفاده از ارزهای رمزنگاری شده در اقتصاد کشورها زمان بر خواهد بود و یکی از محدودیت‌های اصلی آن را ظرفیت پایین انجام تراکنش‌ها می‌داند؛ او همچنین مسائل مربوط به قانونگذاری و نظارت بر اقتصاد غیرمتمرکز را مناقشه برانگیز خواند. این اقتصاددان بازنشسته که به پدر ارز دیجیتال در بانک مرکزی چین معروف است استفاده از یوان دیجیتال را عاملی برای کاهش سلطه دلار در بازار چین می‌داند

بنیاد فانتوم که در زمینه فناوری‌های مبتنی بر بلاک چین فعالیت می‌کند، روز چهارشنبه با انتشار پستی اعلام کرد که در یک سرمایه‌گذرای مشترک با شرکت ازبکستانی AG Mentors Group به منظور توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات این کشور همکاری می‌کند. فانتوم پیش از این هم تجربه همکاری با کشورهای خاورمیانه را داشته و پروژه‌هایی را در تاجیکستان، پاکستان و افغانستان پیاده‌سازی کرده است.

نقشه بازار رمز ارزها

بازار ارز دیجیتال امروز ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ + تحلیل و اخبار/ تپ‌روت Taproot چیست؟

منابع: کوینبیس، نوبیتکس، یوبیتکس، ارزدیجیتال، فبندو کریپتوکارنسی

کد خبر 500203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.