اتحادیه اروپا از تلاش‌ها برای باز کردن قفل مذاکرات وین خبر داد

یک سخنگوی اتحادیه اروپا با اشاره به برخی مسائل باقی‌مانده در رابطه با احیای توافق هسته‌ای ایران تصریح کرد که طرف‌ها بر یافتن راه‌ حل‌ها برای نزدیک شدن به توافق نهایی طی روزهای آینده متمرکز هستند.

به گزارش ایمنا، «الن جورج متن» وابسته مطبوعاتی اتحادیه اروپا در وین روز شنبه در پایان جلسه نخست از ششمین دور کمیسیون مشترک برجام به خبرنگاران گفت: در حال پیشرفت در مذاکرات هستیم اما گفت‌وگوها به صورت فشرده جریان دارد و برخی مسائل از جمله درباره چگونگی گام‌های اجرایی برجام باقی‌مانده است.

وی افزود که اعضای برجام روی یافتن راه حل‌ها برای نزدیک شدن به توافق نهایی برای احیای توافق هسته‌ای ایران طی روزهای آینده متمرکز هستند.

دور تازه مذاکرات احیای برجام امروز (شنبه) با برگزاری نشست کمیسیون مشترک در وین از سرگرفته شد. دیپلمات‌های ارشد کشورهای عضو برجام طی یک ماه گذشته در وین گردهم آمده‌اند تا این توافق را که آمریکا در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ از آن خارج شد احیا کنند.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیات ایرانی در مذاکرات برجام می‌گوید گفت‌وگوها به نقطه‌ای رسیده که برخی مسائل کلیدی هنوز در آن باقی مانده و باید در مورد آنها تصمیم‌گیری شود.

وی افزود: البته اختلاف نظر در خصوص مسائل جدید نیست و اختلاف درباره نحوه بازگشت طرفین به توافق است.

پیش‌تر رئیس هیات چین در مذاکرات احیای برجام در وین اتریش گفت که ایالات متحده باید «فس‌فس کردن» را متوقف کند و تحریم‌ها علیه ایران را قاطعانه رفع کند.

«وانگ کوان» سفیر و نماینده دائم چین نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین به خبرنگاران گفت که مسائل عمده در راستای احیای برجام به صورت اصولی برطرف شده و برخی مسائل باید سامان داده شود.

نماینده روسیه هم پس از نشست امروز در توئیتی گفت: تمام شرکت کنندگان اراده خود را برای موفقیت مذاکرات مورد تاکید قرار دادند. همه ما می‌خواهیم که (توافق نهایی) هر چه سریع‌تر محقق شود، اما کیفیت سند توافق در اولویت است.

منبع: ایرنا

کد خبر 500148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.