ابرپروژه شهید سلیمانی راه دور را نزدیک کرد/ ایجاد"شرکت پروژه" برای تکمیل رینگ چهارم اصفهان

شهردار اصفهان گفت: مجموعه «پل‌ها و تقاطع چهار سطحی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» که امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری می رسد، در نقطه صفر رینگ چهارم ترافیکی شهر قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی امروز _ شنبه ۲۲ خرداد ماه ۱۴۰۰_ در آئین افتتاح مجموعه پل‌ها و تقاطع چهار سطحی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: تقاطع غیر همسطح شهید سلیمانی نقطه صفر مجموعه بزرگ حلقه حفاظتی شهر به طول ۸۰ کیلومتر است که ۵۰ کیلومتر آن در حوزه شهر اصفهان قرار دارد.

وی با بیان اینکه امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی این ابر پروژه در اصفهان به بهره برداری می‌رسد، افزود: این مجموعه گره ترافیکی شرق اصفهان را باز می‌کند و همچنین باعث افزایش ایمنی و کاهش آلودگی هوا می‌شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه برای این پل ساعت‌ها گفت و گو، رایزنی و تعامل صورت گرفته تا ۲۰ هکتار آزادسازی صورت گیرد، خاطرنشان کرد: در مسیر رینگ چهارم سالن اجلاس با هزینه هزار میلیارد تومان، نمایشگاه بزرگ اصفهان با هزینه ۲۳۰ میلیارد تومان و میدان شهدای هسته‌ای به عنوان خواسته ۳۰ ساله مردم احداث شده است.

نوروزی تصریح کرد: در ورودی دولت آباد هم اکنون یک تقاطع و زیرگذر به نام شهدای ورزشکار در حال احداث است تا گره کور ترافیک این محور باز شود.

وی با بیان اینکه در مسیر رینگ چهارم، شش کیلومتر جاده فرزانگان با عرض ۳۶ متر احداث شده است که در این مسیر ۲۲ هکتار زمین آزادسازی شد که البته ۱۰ هکتار آن در دوره قبل مدیریت شهری آزادسازی شده بود، اما بخش دشوارتر آزادسازی‌ها در این دوره انجام و در اختیار شهروندان قرار گرفت، اظهار کرد: در این نقطه از شهر دیگر سالانه ۱۲ نفر کشته نمی‌شوند و صدای ناله‌های کودکان شنیده نمی‌شود؛ کامیون‌هایی که از آن شمال شرق به اصفهان وارد می‌شدند دیگر مجبور نیستند به سمت سه راه نقشینه و از آنجا به میدان جوان و حصه بیایند. بر این اساس خودروهای سنگین با عبور از جاده فرزانگان از طریق تقاطع غیر همسطح آفتاب می‌توانند از مسیر جاده فرودگاه عبور کنند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه از پل آفتاب تا پل سردار شهید سلیمانی هفت هزار و ۲۰۰ کیلومتر مسیر است، ادامه داد: مذاکرات فراوانی برای انجام آزادسازی‌ها انجام شده تا سانت به سانت مسیر آزادسازی و در اختیار پروژه قرار گیرد و البته دو هکتار دیگر از مسیر برای آزادسازی باقیمانده که در مرحله انجام مذاکره است.

نوروزی با اشاره به پروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع چهار سطحی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: برای احداث این پل روزها و ساعت‌های متعددی با بنیاد مستضعفان مذاکره کردیم تا موفق به آزادسازی ۱۷ هکتار مسیر شدیم؛ با توجه به اقدامات صورت گرفته جای تعجب است کسانی در این شرایط انتخاباتی مدعی هستند که اجرای پروژه شهید سلیمانی آزادسازی نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: در مسیر رینگ چهارم پل‌های آفتاب و بهاران همچنین پل روح‌الامین و پل شهید بالایی ساخته شده و پل قهجاورستان در حال احداث است و به زودی پل شهید کشوری نیز افتتاح خواهد شد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه پل شهید ستاری تعریف و در کنار پل زندان یک حلقه جدید ایجاد شده است، گفت: به زودی پل بزرگی در مسیر رینگ چهارم در مجاورت زندان مرکزی اصفهان احداث می‌شود تا حلقه حفاظتی مسیر خود را به سمت درچه ادامه دهد که البته برای انجام این اقدامات هزینه‌های زیادی صرف شده و هزینه می‌شود.

نوروزی تأکید کرد: راه دور نزدیک شده و مسیر سخت و پرخطر ایمن شده است و امروز این دستاورد بزرگ به مردم اصفهان تقدیم می‌شود.

وی با بیان اینکه مجموعه پل‌ها و تقاطع چهار سطحی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با هزینه‌ای بالغ بر ۲۱۷ میلیارد تومان احداث شده است، گفت: زمانی که می‌خواستیم برای اجرای پروژه میلگرد خریداری کنیم، میلگردها را با قیمت چهار هزار تومان خریداری کردیم و زمانیکه قصد استفاده از میلگردها را داشتیم قیمت آن به ۱۳ هزار تومان افزایش یافته بود؛ البته اقدامات بزرگ دیگری نیز انجام شده و حاصل آن احداث پل‌های زنجیروار در شهر بوده است.

شهردار اصفهان ادامه داد: انجام این اقدامات نتیجه همدلی‌ها، همراهی‌ها و حمایت تمام مجموعه‌هایی از جمله استانداری و شورای اسلامی شهر بوده که نیاز به حمایت آنها داشتیم.

نوروزی خاطرنشان کرد: امروز برای رینگ چهارم «شرکت پروژه» شکل می‌گیرد بر این اساس مقدمات آن انجام شده که با دستور وزیر راه و شهرسازی به دولت ارائه می‌شود تا مصوبه دولت ابلاغ و پشتوانه بزرگی برای شهر اصفهان ایجاد شود تا بتوانیم مسیر ۳۰ کیلومتر که در حوزه شهر اصفهان نیست را در قالب شرکت پروژه بسازیم و به حلقه بزرگ وصل کنیم که این اقدام یعنی تدبیر، خدمت بزرگ و حرکت به سوی کارهایی است که می‌تواند آینده کشور را در خصوص زیرساخت‌های اصلی تداوم بخشد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در کنار تمام این اقدامات در حال حاضر خط دو متروی اصفهان با قوت و جدیت در حال احداث است و تاکنون پیشرفت خوبی داشته است، تصریح کرد: احداث خط دو مترو نباید ۱۷ سال به طول بینجامد و سالانه پنج درصد پیشرفت داشته باشد چرا که تکمیل ۱۵ درصد باقیمانده خط یک مترو در مدت زمان چهار ماه در این دوره مدیریت شهری انجام شد؛ با تدبیر درست و تأمین منابع مالی، پروژه‌ها را می‌توان هرچه زودتر به نتیجه رساند.

نوروزی اظهار کرد: خوشحالم که هر روز در شهر شاهد افتتاح پروژه‌های پی در پی هستیم و در هشتاد و پنجمین آئین افتتاح شاهد بهره برداری رسمی از پروژه شهید سلیمانی هستیم. تا چند روز آینده پروژه میدان شهدای هسته‌ای که با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان احداث شده، افتتاح خواهد شد که این ابر پروژه شامل ادامه خیابان سلمان فارسی و خیابان‌های روشن دشت و ارغوانیه است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر عدالت فضایی به نحو شایسته‌ای در شهر اجرا شده و کسی نمی‌تواند بگوید که در زینبیه ورزشگاه یا سالن مطالعه وجود ندارد، افزود: در منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان چهار ورزشگاه احداث شده، در حصه فرهنگسرا احداث شده و کوچه پس کوچه‌های آن آسفالت شده است، اظهار کرد: سینما در خوراسگان و رهنان احداث شد تا عدالت فضایی در شهر محقق شود و البته این حرکت بر اساس برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ با سرعت تداوم خواهد یافت.

شهردار اصفهان تأکید کرد: هرکسی مدیریت شهر و شورای شهر را برعهده بگیرد، نباید از برنامه اصفهان ۱۴۰۵ که توسعه متوازن شهر را به همراه دارد کوتاه آید.

وی با بیان اینکه ۱,۵۰۰ میلیارد تومان پول منابع ملی تحت عنوان اوراق مشارکت برای مردم شهر اصفهان در زیرساخت‌های اصلی هزینه شده است، اظهار کرد: این اقدامات با همت مردان بزرگ انجام شده؛ امیدواریم امروز با اراده همه و تلاش‌های مستمر استاندار برای آب زاینده رود پیگیری لازم انجام شود تا شاهد جاری شدن آب در بستر رودخانه به عنوان اولویت نخست استان باشیم که قطعاً نمایندگان و هیئت دولت نیز این دغدغه را دارند.

نوروزی ادامه داد: مدیریت عالی استان متمرکز بر این مسئله است که امیدواریم با همت والای همه مسئله زاینده رود حل شود، همچنین شاهد ریشه کن کردن بیماری کرونا باشیم تا اصفهان به عنوان محور گردشگری ایران شاهد شکوفایی در حدی که شایسته شهر و شهروندان است، باشد.

کد خبر 500112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.