رونمایی از اولین پارک دریایی مالت

جمهوری مالت، واقع در جنوب اروپا و در مرکز دریای مدیترانه، به زودی میزبان اولین پارک دریایی در کشور خواهد بود که قرار است با هدف افزایش تنوع زیستی و رونق صنعت گردشگری احداث شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، وزیر گردشگری مالت قراردادی را با مقامات سازمان غیردولتی محیط زیست تراست نیچر به امضا رسانده است که بر اساس آن، هر ساله مبلغ ۳۰۰ هزار یورو در اختیار مدیران این مؤسسه قرار خواهد داد تا به احداث یک پارک دریایی تا سه سال آینده بپردازد البته از آنجا که هزینه لازم برای پیاده‌سازی این پروژه عظیم بیش از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو تخمین زده شده، مدیران سازمان فوق، خواهان دریافت کمک‌های مالی از سوی اتحادیه اروپا شده‌اند.

مقامات مالت در اولین اقدام خود برای احداث پارک دریایی جدید، لاک‌پشتی هشت ساله را به آب‌های اطراف مالت رها کردند که این حرکت از نگاه آن‌ها، نماد تعیین مکان مورد نظر برای پارک دریایی بود.

مدیران دو طرف قرارداد، هدف خود از احداث اولین پارک دریایی مالت را ایجاد منطقه‌ای حفاظت شده در زیر آب برای حفظ و افزایش تنوع زیستی و جبران رکود اقتصادی ناشی از انتشار ویروس کرونا از طریق رونق گردشگری اعلام کردند. این افراد قصد دارند تمام امکانات لازم را برای کاربران فراهم آورند تا به آن‌ها در لذت بردن از فضای آبی در حین انجام فعالیت‌های جسمی کمک کنند.

در این راستا، ابتدا تمام سرمایه‌گذاران علاقمند به همکاری دعوت می‌شوند تا به پیاده‌سازی ایده‌های خلاقانه خود برای رونق گردشگری بپردازند. مقامات در نظر دارند مناطق مختلفی را به انجام فعالیت‌های تفریحی و تجاری اختصاص دهند و بازدید کنندگان را از فضاهایی باز برای ماهیگیری، شنا و کاووش در مورد زندگی دریایی بهره‌مند کنند و در عین حال، اقدامات لازم را برای حفظ آب دریا از صدمات احتمالی بازدید کنندگان اعمال کنند.

کد خبر 500080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.