هشدار عبور از پیک مصرف برق در هفته جاری

سخنگوی صنعت برق گفت: این هفته به دلیل قرار گرفتن در شرایط تنش دمایی، شاهد افزایش شدید مصرف برق هستیم که حتی احتمال شکسته شدن دوباره پیک را هم به همراه دارد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر)، مصطفی رجبی مشهدی، اظهار کرد: بر اساس پیش بینی‌ها از امروز تا پایان هفته به طور میانگین شاهد افزایش ۱.۴ درجه‌ای دمای هوا در سراسر کشور خواهیم بود که این میزان در برخی از استان‌ها حتی به ۵ درجه نیز خواهد رسید که همین موضوع باعث قرار گرفتن در شرایط دمایی حداکثر و افزایش شدید مصرف برق می‌شود.

تلاش برای تأمین برق پایدار در زمان مناظره‌های ریاست جمهوری

وی ادامه داد: پیش بینی‌های لازم برای تداوم پایداری برق به ویژه در هنگام برگزاری سومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری انجام شده است و در این خصوص پرسنل عملیاتی صنعت برق در آمادگی کامل به سر می‌برند تا در صورت بروز هرگونه مشکلی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به رفع آن اقدام کنند.

سخنگوی صنعت برق از مشترکان خواست تا ضمن کاهش مصرف به ویژه در ساعت اوج مصرف در صورت بروز اختلال در شبکه، موارد را از طریق تلفن ۱۲۱ در سراسر کشور به شرکت‌های برق برای رفع نواقص احتمالی اطلاع دهند.

رجبی مشهدی با بیان اینکه تمهید لازم برای تأمین پایداری شبکه برق در روز رأی‌گیری نیز اندیشیده شده است، افزود: همه تلاش و تمرکز صنعت برق تأمین برق عموم هموطنان سراسر کشور در تمام روزهاست و اختصاص به یک روز خاص ندارد ولی در عین حال هماهنگی‌های لازم برای تأمین برق شعب اخذ رأی انجام شده است و با همت همه پرسنل صنعت برق، مشکلی نخواهیم داشت.

راهکارهای کاهش مصرف برق در ساعات اوج مصرف

سخنگوی صنعت برق با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته برای همکاری صنایع و کشاورزان در مشارکت با طرح‌های تشویق محور مدیریت مصرف در ساعت اوج بار گفت: مشترکان خانگی می‌توانند تنها با به کار بستن سه راهکار ساده، از بروز خاموشی احتمالی جلوگیری کنند.

رجبی مشهدی خاطرنشان کرد: استفاده از دور کند کولرهای آبی، تنظیم دمای کولرهای گازی بر روی ۲۵ درجه و استفاده نکردن از وسایل برقی پرمصرف در ساعت گرم روز (۱۲ تا ۱۸) مهمترین راهکارها برای تأمین برق همه مشترکان و پایدار ماندن شبکه برق کشور است.

کد خبر 500021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.