۶۰۰ خودروی فرسوده از ناوگان تاکسیرانی اصفهان خارج شد

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان گفت: در این دوره مدیریت‌ شهری بیش از ۶۰۰ خودروی فرسوده از ناوگان تاکسیرانی خارج شده و خودروهای جدید جایگزین شده است تا خدمات بهتری به مردم ارائه شود.

هادی منوچهری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سامان‌دهی تمام ایستگاه‌های تاکسی از اقدامات این دوره سازمان تاکسیرانی بوده که رضایت مردمی خوبی را به دنبال داشته است.

وی با بیان این که در این سه سال ۲۵ پروژه IT به بهره‌برداری رسید تا نظارت‌ها بهتر و دقیق‌تر انجام شود، تصریح کرد: در حال‌ حاضر جریمه‌ها به صورت دستی و سنتی انجام نمی‌شود و تمام اقدامات، گرفتن مرخصی‌ها و نظارت‌های انجام‌ شده الکترونیکی است.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان با اشاره به راه‌اندازی سامانه اصکیف (پرداخت الکترونیکی پول) گفت: این اقدام سبب شد تبادل پول خرد جمع‌آوری شود که در حال حاضر حدود سه هزار خودرو به این سیستم مجهز شده است.

وی با بیان این که برای انجام اقدامات کارشناسی در طول نزدیک به دو سال بیش ۳۰ دستورالعمل تدوین و ابلاغ شد که اکنون در حال پیاده‌سازی است، اظهار کرد: اجرای این دستورها باعث می‌شود برخوردهای سلیقه‌ای حذف شود و همه رانندگان طبق یک دستور به کار خود ادامه دهند و جلوی فساد گرفته شود.

منوچهری با بیان این که بی‌توجهی شهروندان به حمل‌ونقل عمومی یکی از چالش‌هایی است که همیشه با آن روبه‌رو بوده‌ایم، خاطر نشان کرد: در حال حاضر توسعه حمل‌ونقل عمومی در بخش‌های مختلف ادامه دارد، اما حضور شهروندان برای استفاده از این ناوگان، کم‌رنگ است و شهروندان از خودروهای شخصی بیشتر استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به دیگر معضلات سازمان تاکسیرانی، افزود: سازمان تأمین اجتماعی در پوشش‌دهی بیمه رانندگان اهمال کرده است و این موضوع یکی دیگر از چالش‌های پیش روی سازمان تاکسیرانی است که از عهده سازمان و رانندگان خارج بوده و یک موضوع فرا سازمانی است همچنین کسری بودجه دولتی و بی‌توجهی بخش دولتی به حمل‌ونقل عمومی و تاکسی چالش دیگری است که باید به آن توجه شود.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان نوسازی ناوگان را مهم‌ترین اقدام برشمرد و اظهار کرد: تاکسی‌های فرسوده که بیش از ۱۰ سال عمر دارند باید از سیستم خارج شوند. توجه به پرداخت الکترونیکی در تاکسی‌ها یکی دیگر از موضوعاتی است تا شاهد تبادل کمتر پول خرد باشیم.

کد خبر 500004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.