تاثیر واکسن "نواواکس" بر کرونا آفریقایی

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که واکسن نواواکس کارآیی قابل توجهی در برابر ویروس کرونای جهش یافته در آفریقای جنوبی دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، محققان در حال بررسی میزان تأثیرگذاری واکسن نواواکس (NVX-CoV2373) هستند، اما هنوز مجوز استفاده از آن در هیچ کشوری صادر نشده است. نتایج آزمایشات روی موش‌ها و میمون‌ها نشان می‌دهد که واکسن ذکر شده، کرونای جهش یافته در آفریقای جنوبی به نام "بتا" را هدف قرار می‌دهد و مانع بروز بیماری ناشی از آن در میان افراد می‌شود.

به نظر می‌رسد در پاییز سال جاری آزمایشات بالینی بیشتری در مورد تأثیر واکسن نواواکس بر گونه جهش یافته ویروس کرونا در آفریقای جنوبی انجام خواهد شد. بررسی سرم خون ۳۰ فرد شرکت کننده در مرحله میانی آزمایشات که دو دوز واکسن نواواکس را دریافت کرده‌اند، نشان داده است که این واکسن تأثیر قابل توجهی بر کنترل گونه اصلی ویروس کرونا، کرونای جهش یافته در بریتانیا به نام "آلفا" و کرونای جهش یافته در آفریقای جنوبی به نام "بتا" داشته است و افراد شرکت کننده در این مطالعه پس از دریافت دو دوز از این واکسن ایمنی لازم در برابر بیماری کووید -۱۹ را کسب کرده بودند.

البته تأثیر واکسن نواواکس بر گونه جهش یافته ویروس کرونا در آفریقای جنوبی اندکی کمتر اعلام شده است، بنابراین گروهی از پژوهشگران میزان تأثیر این واکسن را در ماه فوریه بررسی کردند. انتظار می‌رود که اطلاعات به دست آمده از آزمایشات انجام شده در ماه‌های آینده ارائه شود. اطلاعات جدید مربوط به واکسن نواواکس در مجله پزشکی bioRxiv منتشر شده است.

کد خبر 500000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.