افتتاح ۷۱ میلیارد ریال پروژه در کاشان

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کاشان از برگزاری سی و هفتمین هفته طرح چلچراغ توسعه خبر داد و گفت: ارزش پروژه‌های این هفته که در حوزه‌های فرهنگی، عمرانی، احیا و حفاظت از ابنیه تاریخی و… اجرا شده بالغ بر ۷۱ میلیارد ریال است.

مهدی بذرافشان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: افتتاح فرهنگسرای دانش، بهسازی و اجرای آسفالت معابر منطقه یک به همراه بهره‌برداری از پروژه‌های احیا و مرمت ابنیه تاریخی نظیر بازار، آب انبارها، خانه‌ها و محورهای تاریخی و برخی از اقدامات عمرانی دیگر در این نوبت از چلچراغ توسعه صورت می‌گیرد.

وی در خصوص افتتاح و بهره‌برداری از فرهنگسرای دانش عنوان کرد: این پروژه که در قالب احیای خانه تاریخی رضوی‌ها و نیز تملک عرصه صورت گرفته با اعتبار مجموع ۳۷.۵ میلیارد ریال اجرا شده است.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کاشان از اجرای آسفالت معابر منطقه یک با مساحت بیش از ۱۶۵۰۰ متر مربع و ظرفیت بالغ بر ۱۸۰۰ تن خبر داد و گفت: برای انجام این عملیات بالغ بر ۱۲.۳ میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.

وی مرمت بخش‌های مختلف بازار تاریخی کاشان را با اعتبار ۴.۵ میلیارد ریال یادآور شد و افزود: بام بازار، کاروانسرای میرپنج، بازارچه ملک، بالا بازار، مسجد بالابازار از جمله قسمت‌های بهسازی و مرمت شده است.

بذرافشان در خصوص مرمت خانه‌های تاریخی عباسیان و طباطبایی عنوان کرد: مرحله نخست پروژه مرمت خانه شامل گچبری‌ها، مقاوم‌سازی سقف و… با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد ریال به اتمام رسیده است.

وی بهره‌برداری از پروژه بهسازی محورهای تاریخی نظیر بازارچه سردار تا زیارت حبیب ابن موسی و محله سرفره را در این هفته چلچراغ توسعه خاطرنشان کرد و گفت: برای این عملیات که شامل کف‌سازی، بدنه‌سازی و …بوده حدود ۱.۷ میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کاشان از مرمت آب انبارها و همچنین بهره‌برداری از پروژه‌های تکمیلی و عمرانی به عنوان موارد دیگر چلچراغ سی و هفتم نام برد و خاطرنشان کرد: برای اجرای این پروژه‌ها در مجموع بالغ بر ۸.۵ میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.

کد خبر 499966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.