«ابرپروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع چهارسطحی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» افتتاح شد

آیین افتتاح ابرپروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع چهارسطحی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی که در مدت زمان ۲۰ ماه و به صرف هزینه ۲,۱۷۰ میلیارد ریالی احداث شد، با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجموعه پل‌ها و تقاطع چهار سطحی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بزرگترین تقاطع غیر همسطح شهر اصفهان از نظر مساحت اجرایی است که در این دوره مدیریت شهری آغاز شد و به سرانجام رسید.

این پروژه یک و نیم کیلومتر از طول حلقه حفاظتی و رینگ چهارم ترافیکی شهر اصفهان را در بر می‌گیرد. پروژه عظیم مجموعه پل‌ها و تقاطع چهار سطحی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی که یکی از بخش‌های اصلی رینگ چهارم شهر اصفهان و در نقطه صفر حلقه حفاظتی قرار دارد، بعد از ۲۰ ماه تلاش شبانه روزی پیمانکاران، مدیران، کارگران و کارشناسان پیش از موعد مقرر، تکمیل شده و در قالب پنج پل، چهار رمپ و دو لوپ بهره برداری می‌شود.

این طرح عمرانی با قرار گرفتن در دروازه ورودی شهر اصفهان از سمت شرق شهر، نقش مهمی در هدایت ترافیک خودروهای سنگین و باری به خارج از شهر اصفهان و نجات سه منطقه ۱۰، ۱۴ و ۱۵ از تصادفات و حوادث ناشی از عبور خودروهای سنگین و نیز آلودگی هوا و صوتی دارد.

برای آزادسازی بیش از ۲۰۰ هزار مترمربع زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح، حدود ۳۱ میلیارد تومان هزینه شده است؛ در مجموع برای اجرا و آزادسازی این پروژه کلان شهر اصفهان، دو هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی مدیریت شهری اصفهان صرف شده است.

در این مجموعه ۵ پل به مساحت ۱۸ هزار مترمربع در چهار سطح پیش بینی شده است:

اتصال شرق به جنوب اصفهان؛ پل شماره یک به طول ۴۹۳ متر

اتصال شمال به جنوب اصفهان؛ پل شماره دو به طول ۲۰۰ متر

اتصال جنوب به شمال اصفهان؛ پل شماره سه به طول ۱۷۷ متر

اتصال غرب و جنوب به شمال و شرق اصفهان؛ پل شماره چهار به طول ۱۰۷ متر

اتصال شمال به شرق اصفهان؛ پل شماره پنج به طول ۱۲۵ متر

«ابرپروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع چهارسطحی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» افتتاح شد

پروژه‌های توسعه‌ای اصفهان مصداق بارز اراده مدیران شهری است

«محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی در آئین این افتتاحیه اظهار کرد: باید قدردان قلب‌هایی که برای خدمت بی منت، سازندگی و پیشرفت کشور و عزت و سربلندی رفاه ملت ایران در تپش است، باشیم؛ برخی اظهارنظرها به زبان ساده می‌آید، اما وقتی به کوه موانع و مسائل آشنایی نداشته باشیم هر نوع اظهارنظری می‌تواند وجود داشته باشد در حالی این اظهار نظرها مطرح می‌شود که برخی گمان کنند انصاف را رعایت کرده‌اند.

وی ادامه داد: در شرایط بحران کرونا و جنگ اقتصادی که تمام مسیرها مسدود است و هیچ فعل و انفعال مالی قابل انجام نیست و کشور تشنه توسعه است ایجاد پروژه‌هایی که برای مردم گره گشایی و رفاه به ارمغان می‌آورد نشان از باور، ایمان و تلاش مدیران است؛ پروژه‌های توسعه‌ای که امروز در اصفهان شاهد هستیم مصداق بارز باور، ایمان و اراده مدیران شهری است که با همدلی به این نقطه رسیده است.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در راستای منزلت اجتماعی و افزایش کیفیت زندگی مردم نیاز است که به مباحث شهرسازی توجه کنیم تا ساخت و سازها بر اساس ضوابط انجام شود و مردم از سرانه‌های مورد نیاز و مطلوب برخوردار و امکانات عادلانه توزیع شود.

اسلامی تاکید کرد: موضوع تقویت حمل و نقل و روان سازی ترافیک از اهمیت زیادی برخوردار است، رینگ حفاظتی پروژه‌ای بزرگ در این راستا برای اصفهان است که امیدواریم در یک زمان بندی فشرده آن را تکمیل و به بهره برداری برسانیم.

وی تصریح کرد: امروز برای رینگ چهارم تفاهم‌نامه جدید امضا شد تا رینگ چهارم برای کل منطقه اصفهان بزرگ شامل شهرهای در مسیر در قالب "شرکت پروژه" ایجاد و پروژه در زمان‌بندی فشرده اجرا شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: حلقه حفاظتی اصفهان خدمت بزرگ و رفاه قابل ملاحظه برای کل شهرهای استان اصفهان به وجود می‌آورد و ترافیک ترانزیتی شمال و جنوب را برای اصفهان به عنوان قلب کشور روان می‌کند. این اقدامات و جهت‌گیری‌ها برای ایجاد سیستم منظم حمل و نقلی و جریان‌سازی برای ترافیک عبوری است

اسلامی تاکید کرد: افتتاح کنار گذر شرق در اصفهان مسیرهای شمال به جنوب را بسیار نزدیک تر می‌کند و حرکت ترانزیتی را روان تر خواهد کرد.

«ابرپروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع چهارسطحی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» افتتاح شد

ایجاد «شرکت پروژه» برای تکمیل رینگ چهارم اصفهان

«قدرت الله نوروزی» شهردار اصفهان در این آئین اظهار کرد: تقاطع غیر همسطح شهید سلیمانی نقطه صفر مجموعه بزرگ حلقه حفاظتی شهر به طول ۸۰ کیلومتر است که ۵۰ کیلومتر آن در حوزه شهر اصفهان قرار دارد.

وی با بیان اینکه امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی این ابر پروژه در اصفهان به بهره برداری می‌رسد، افزود: این مجموعه گره ترافیکی شرق اصفهان را باز می‌کند و همچنین باعث افزایش ایمنی و کاهش آلودگی هوا می‌شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه برای این پل ساعت‌ها گفت و گو، رایزنی و تعامل صورت گرفته تا ۲۰ هکتار آزادسازی صورت گیرد، خاطرنشان کرد: در مسیر رینگ چهارم سالن اجلاس با هزینه هزار میلیارد تومان، نمایشگاه بزرگ اصفهان با هزینه ۲۳۰ میلیارد تومان و میدان شهدای هسته‌ای به عنوان خواسته ۳۰ ساله مردم احداث شده است.

نوروزی تصریح کرد: در ورودی دولت آباد هم اکنون یک تقاطع و زیرگذر به نام شهدای ورزشکار در حال احداث است تا گره کور ترافیک این محور باز شود.

وی با بیان اینکه در مسیر رینگ چهارم، شش کیلومتر جاده فرزانگان با عرض ۳۶ متر احداث شده است که در این مسیر ۲۲ هکتار زمین آزادسازی شد که البته ۱۰ هکتار آن در دوره قبل مدیریت شهری آزادسازی شده بود، اما بخش دشوارتر آزادسازی‌ها در این دوره انجام و در اختیار شهروندان قرار گرفت، اظهار کرد: در این نقطه از شهر دیگر سالانه ۱۲ نفر کشته نمی‌شوند و صدای ناله‌های کودکان شنیده نمی‌شود؛ کامیون‌هایی که از آن شمال شرق به اصفهان وارد می‌شدند دیگر مجبور نیستند به سمت سه راه نقشینه و از آنجا به میدان جوان و حصه بیایند. بر این اساس خودروهای سنگین با عبور از جاده فرزانگان از طریق تقاطع غیر همسطح آفتاب می‌توانند از مسیر جاده فرودگاه عبور کنند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه از پل آفتاب تا پل سردار شهید سلیمانی هفت هزار و ۲۰۰ کیلومتر مسیر است، ادامه داد: مذاکرات فراوانی برای انجام آزادسازی‌ها انجام شده تا سانت به سانت مسیر آزادسازی و در اختیار پروژه قرار گیرد و البته دو هکتار دیگر از مسیر برای آزادسازی باقیمانده که در مرحله انجام مذاکره است.

نوروزی با اشاره به پروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع چهار سطحی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: برای احداث این پل روزها و ساعت‌های متعددی با بنیاد مستضعفان مذاکره کردیم تا موفق به آزادسازی ۱۷ هکتار مسیر شدیم؛ با توجه به اقدامات صورت گرفته جای تعجب است کسانی در این شرایط انتخاباتی مدعی هستند که اجرای پروژه شهید سلیمانی آزادسازی نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: در مسیر رینگ چهارم پل‌های آفتاب و بهاران همچنین پل روح‌الامین و پل شهید بالایی ساخته شده و پل قهجاورستان در حال احداث است و به زودی پل شهید کشوری نیز افتتاح خواهد شد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه پل شهید ستاری تعریف و در کنار پل زندان یک حلقه جدید ایجاد شده است، گفت: به زودی پل بزرگی در مسیر رینگ چهارم در مجاورت زندان مرکزی اصفهان احداث می‌شود تا حلقه حفاظتی مسیر خود را به سمت درچه ادامه دهد که البته برای انجام این اقدامات هزینه‌های زیادی صرف شده و هزینه می‌شود.

نوروزی تأکید کرد: راه دور نزدیک شده و مسیر سخت و پرخطر ایمن شده است و امروز این دستاورد بزرگ به مردم اصفهان تقدیم می‌شود.

وی با بیان اینکه مجموعه پل‌ها و تقاطع چهار سطحی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با هزینه‌ای بالغ بر ۲۱۷ میلیارد تومان احداث شده است، گفت: زمانی که می‌خواستیم برای اجرای پروژه میلگرد خریداری کنیم، میلگردها را با قیمت چهار هزار تومان خریداری کردیم و زمانیکه قصد استفاده از میلگردها را داشتیم قیمت آن به ۱۳ هزار تومان افزایش یافته بود؛ البته اقدامات بزرگ دیگری نیز انجام شده و حاصل آن احداث پل‌های زنجیروار در شهر بوده است.

شهردار اصفهان ادامه داد: انجام این اقدامات نتیجه همدلی‌ها، همراهی‌ها و حمایت تمام مجموعه‌هایی از جمله استانداری و شورای اسلامی شهر بوده که نیاز به حمایت آنها داشتیم.

نوروزی خاطرنشان کرد: امروز برای رینگ چهارم «شرکت پروژه» شکل می‌گیرد بر این اساس مقدمات آن انجام شده که با دستور وزیر راه و شهرسازی به دولت ارائه می‌شود تا مصوبه دولت ابلاغ و پشتوانه بزرگی برای شهر اصفهان ایجاد شود تا بتوانیم مسیر ۳۰ کیلومتر که در حوزه شهر اصفهان نیست را در قالب شرکت پروژه بسازیم و به حلقه بزرگ وصل کنیم که این اقدام یعنی تدبیر، خدمت بزرگ و حرکت به سوی کارهایی است که می‌تواند آینده کشور را در خصوص زیرساخت‌های اصلی تداوم بخشد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در کنار تمام این اقدامات در حال حاضر خط دو متروی اصفهان با قوت و جدیت در حال احداث است و تاکنون پیشرفت خوبی داشته است، تصریح کرد: احداث خط دو مترو نباید ۱۷ سال به طول بینجامد و سالانه پنج درصد پیشرفت داشته باشد چرا که تکمیل ۱۵ درصد باقیمانده خط یک مترو در مدت زمان چهار ماه در این دوره مدیریت شهری انجام شد؛ با تدبیر درست و تأمین منابع مالی، پروژه‌ها را می‌توان هرچه زودتر به نتیجه رساند.

نوروزی اظهار کرد: خوشحالم که هر روز در شهر شاهد افتتاح پروژه‌های پی در پی هستیم و در هشتاد و پنجمین آئین افتتاح شاهد بهره برداری رسمی از پروژه شهید سلیمانی هستیم. تا چند روز آینده پروژه میدان شهدای هسته‌ای که با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان احداث شده، افتتاح خواهد شد که این ابر پروژه شامل ادامه خیابان سلمان فارسی و خیابان‌های روشن دشت و ارغوانیه است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر عدالت فضایی به نحو شایسته‌ای در شهر اجرا شده و کسی نمی‌تواند بگوید که در زینبیه ورزشگاه یا سالن مطالعه وجود ندارد، افزود: در منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان چهار ورزشگاه احداث شده، در حصه فرهنگسرا احداث شده و کوچه پس کوچه‌های آن آسفالت شده است، اظهار کرد: سینما در خوراسگان و رهنان احداث شد تا عدالت فضایی در شهر محقق شود و البته این حرکت بر اساس برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ با سرعت تداوم خواهد یافت.

شهردار اصفهان تأکید کرد: هرکسی مدیریت شهر و شورای شهر را برعهده بگیرد، نباید از برنامه اصفهان ۱۴۰۵ که توسعه متوازن شهر را به همراه دارد کوتاه آید.

وی با بیان اینکه ۱,۵۰۰ میلیارد تومان پول منابع ملی تحت عنوان اوراق مشارکت برای مردم شهر اصفهان در زیرساخت‌های اصلی هزینه شده است، اظهار کرد: این اقدامات با همت مردان بزرگ انجام شده؛ امیدواریم امروز با اراده همه و تلاش‌های مستمر استاندار برای آب زاینده رود پیگیری لازم انجام شود تا شاهد جاری شدن آب در بستر رودخانه به عنوان اولویت نخست استان باشیم که قطعاً نمایندگان و هیئت دولت نیز این دغدغه را دارند.

نوروزی ادامه داد: مدیریت عالی استان متمرکز بر این مسئله است که امیدواریم با همت والای همه مسئله زاینده رود رفع شود، همچنین شاهد ریشه کن کردن بیماری کرونا باشیم تا اصفهان به عنوان محور گردشگری ایران شاهد شکوفایی در حدی که شایسته شهر و شهروندان است، باشد.

«ابرپروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع چهارسطحی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» افتتاح شد

اصفهان در جایگاه واقعی خود قرار ندارد

«عباس رضایی» استاندار اصفهان نیز در ادامه اظهار کرد: شهرداری اصفهان با قوت و قدرت اجرای پروژه شهید سلیمانی را در مدت زمان ۲۰ ماه و ۲۰ روز به انجام رساند که در این راستا باید از همت و درایت مدیریت شهری قدردانی کنیم.

وی افزود: توسعه واقعی اصفهان برای رسیدن به جایگاه اصلی این کلانشهر در گرو همکاری و هماهنگی همه دستگاه‌ها به خصوص مدیران شهری است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه مسئولان باید هماهنگی، وحدت، همدلی و هم‌زبانی را در تمام زمینه‌ها داشته باشند، تاکید کرد: استان ما جایگاه واقعی خود را هنوز پیدا نکرده است البته تاکنون مدیران شهری تلاش‌های زیادی انجام داده‌اند و نمایندگان پیگیر مسائل استان هستند، اما باید همت بیشتری برای رفع مسائل داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اتفاقات خوشایند که امروز شاهد آن هستیم حاصل همراهی‌ها و همکاری‌های مدیران در دستگاه‌های مختلف بوده است، تصریح کرد: در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، اصفهان برای چندمین بار رتبه اول کشوری را به دست آورد.

رضایی اظهار امیدواری کرد: همدلی و همراهی‌ها که لازمه توسعه و پیشرفت است در تمام زمینه‌ها استمرار پیدا کند و همه مسئولان قدر خدمت به مردم را بدانند.

وی گفت: همراهی و همدلی وزیر راه و شهرسازی و تمامی افرادی که برای توسعه شهر تلاش می‌کنند ستودنی است، افتتاح این پروژه مقارن با میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و آغاز هفته کرامت نوید بخش روزهای خوب خواهد بود تا شاهد اتفاقات خوشایندی در شهر و استان باشیم.

«ابرپروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع چهارسطحی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» افتتاح شد

اداره شهر از پشت میز ممکن نیست

«شیرین طغیانی» رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این آئین اظهار کرد: منطقه ۱۵ به عنوان شهر خوراسگان از چند سال پیش به اصفهان الحاق شد در سال ۷۸ در دوره اول شورای شهر خوراسگان به خاطر دارم که اجرای این پروژه آرزوی مردم منطقه ۱۵ بود، اما با توجه به شرایط درآمدی اجرای پروژه ممکن نبود.

وی ادامه داد: در آن دوره در مورد پروژه رینگ چهارم حرف‌های زیادی شنیده می‌شد، اما متوجه عظمت آن نبودیم تا اینکه در شورای پنجم حضور یافتیم و یکی از تصمیمات مهم شورای شهر اجرای این پروژه عظیم بود.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در دوره‌های گذشته توسعه‌ها مخصوص مناطق توسعه یافته و مرکز شهر بود، خاطرنشان کرد: با شجاعت عملیات اجرایی پروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع چهار سطحی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک ابر پروژه در این دوره مدیریت شهری آغاز شد و در مدت زمان کوتاه به نتیجه رسید.

وی ادامه داد: با توجه به مسئولیتی که در کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر دارم و از نزدیک پروژه‌های شهرداری را دنبال می‌کنم با اطمینان می‌گویم که تمام هفته‌ها روزهای چهارشنبه شهردار اصفهان به همراه معاونان خود جلساتی برای بررسی پروژه‌های عمرانی برگزار می‌کنند که اگر این همت و همدلی برای پروژه‌های عمرانی وجود نداشت اتفاقات بزرگی همچون احداث پروژه سردار شهید سلیمانی در کمتر از دو سال اتفاق نمی‌افتاد.

طغیانی با تأکید بر اینکه سیل عظیمی از پروژه‌ها در شهر اجرا شده یا در دست اقدام است، گفت: نزدیک ایام انتخابات هستیم و در سطح شهر بنرهایی توسط عده‌ای نصب و بر روی آن تصویری از انسانی که پای خود را روی میز گذاشته و در حال چرت زدن است، نوشته شده «اداره کردن شهر از اداره، امکان ندارد»؛ آقای استاندار اگر کسی با این روش توانسته شهر را اداره کند معجزه کرده است و اگر افراد به این اندازه بی انصاف هستند دیگر حرفی برای گفتن نیست.

وی با قدردانی از رئیس سازمان عمران شهرداری که همواره دغدغه اجرای پروژه‌ها در شهر را دارد و از معاون مالی و اقتصادی شهردار که به درستی در شهر هزینه می‌کند همچنین تمامی کسانی که روزها و شب‌ها برای اجرای پروژه‌ها وقت گذاشته اند، گفت: افتتاح پروژه‌های بزرگ و کوچک برگ زرینی بر افتخارات شهر است که تقدیم تک تک شهروندان شده است.

«ابرپروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع چهارسطحی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» افتتاح شد


 

کد خبر 499953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.