بازگشایی حمل‌ونقل عمومی در برایتون

توسعه دو مدرسه در لستر، راه اندازی سیستم بازیافت دیجیتالی در بیرمنگهام، پاسداشت هفته پرستار در ساوتهمپتون، اتوبوس واکسیناسیون در وست مینستر، درخواست واکسن کرونا از دولت در لیورپول و تشویق مردم به استفاده از حمل و نقل عمومی در برایتون، مهم‌ترین عناوین این هفته بسته خبری پارلمان شهری جهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پایگاه اطلاع رسانی شورای شهر برایتون از بازگشایی ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر خبر داد. در این اطلاعیه آمده است:

"در حالی که خبر بازگشایی دوباره حمل و نقل عمومی را شهروندان می‌دهیم، ساکنان شهر را هم به استفاده از این ناوگان تشویق می‌کنیم تا بار دیگر وسایل حمل و نقل عمومی و ایمن برای جا به جایی آنها مورد استفاده قرار بگیرد. با تسهیل محدودیت‌های سفر و بازگشایی مشاغل خرده فروشی، امکان عبور و مرور در شهر و با خیال راحت به سمت عادی شدن است اما ما دوست داریم افراد بیشتری از قطار، اتوبوس، تاکسی و دوچرخه برای رفت و آمد استفاده کنند. "

همچنین بررسی‌ها توسط شورای شهر میزان رضایت شهروندان را از جا به جایی با حمل و نقل عمومی نشان می‌دهد و اکثر افرادی که در چند روز گذشته از اتوبوس و قطار استفاده کردند در این خصوص احساس امنیت می‌کنند؛ این در حالی است که تعداد مسافران در روزهای اخیر افزایش یافته است، اما تعداد آنها هنوز در مقایسه با زمان قبل از همه گیری کووید ۱۹ به طور قابل توجهی کم است.

بیرمنگام؛ شهروندان از سیستم بازیافت شهر بازدید می‌کنند

با اعلام پایگاه اطلاع رسانی شورای شهر بیرمنگام، ساکنان این شهر اکنون می‌توانند با رزرو بازدید از طریق فضای مجازی، به شبکه مراکز بازیافت خانگی (HRC) شهر با تریلرهای بزرگ و ون دسترسی داشته باشند. این اقدام به دنبال موفقیت سیستم رزرو آنلاین خودرو انجام شده است که در ژوئن سال ۲۰۲۰ معرفی شد. این نوع رزرو را می‌توان بین دو تا هفت روز قبل از یک بازدید برنامه‌ریزی شده انجام داد و ساکنان یک ایمیل برای تأیید موفقیت درخواست خود دریافت می‌کنند.

از نکات جالب توجه این سیستم این است که ساکنان بیرمنگام می‌توانند هنگام تکمیل فرم رزرو، نوع زباله‌ای را که قصد دارند به سایت‌ها بیاورند را انتخاب کنند. گفتنی است هیچ محدودیتی در تعداد بازدیدهایی که می‌توان با استفاده از یک تریلر یا ون به HRC انجام داد وجود ندارد اما یک سیاست استفاده عادلانه اعمال می‌شود.

لستر؛ برنامه توسعه برای دو مدرسه شهر

با اعلام شورای شهر لستر قرار است کالج Ellesmere و مدرسه ویژه Holland Hall که برای دانش آموزان با نیازهای ویژه آموزشی و معلولیت فعالیت می‌کند، برای تحصیل بیشتر دانش آموزان افزایش ظرفیت داشته باشند در واقع هر دو مدرسه در دو محل جدید آموزشی امکانات بیشتری را به دانش آموزان خود ارائه می‌دهند. با این کار ظرفیت اضافی در سایت‌های اصلی آنها آزاد می‌شود.

شورای شهر لستر برای روشن شدن مفهوم توسعه این دو مدرسه تصریح کرده است: منظور از این توسعه به گونه‌ای است که مدرسه ویژه هلند هال ظرفیت خود را از ۱۱۰ دانش آموز به ۱۴۰ دانش آموز افزایش می‌دهد در حالی که دیگر مدرسه این شهر یعنی الاسمیر می‌تواند تا ۸۰ نفر دیگر به ظرفیت خود اضافه کند.

گفتنی است این پروژه‌ها تحت عنوان یک برنامه کلی ۶.۹ میلیون پوندی برای افزایش مدارس ویژه در شهر از سوی شورای شهر لستر اجرا می‌شود که اعتبار آن از بودجه اختصاص یافته شورا برای تأمین مکان‌های جدید مدرسه تأمین خواهد شد.

ساوتهمپتون؛ تقدیر از پرستاران شهر

با اعلام شورای شهر ساوتهمتون، همزمان با هفته پرستار قرار است در هفته جاری از پرستاران شهر با برپایی مراسم‌هایی تقدیر شود. این کار برای احساس ارزشمندی و اهمیت حضور پرستاران در عرصه مقابله با کووید ۱۹ برگزار می‌شود تا به نوعی از این قشر بابت زحماتشان قدردانی شود. موضوع هفته ملی پرستاران که از ۷ تا ۱۳ ژوئن ادامه دارد "پرستاران را مشاهده کرده و آن‌ها ارزشمند بدانید" است.

در طول این هفته شورای شهر ساوتهمتون فعالیت‌هایی را ارائه می‌دهد و اقدامات اخیر پرستاران را برای عموم مردم برجسته خواهد کرد. این فعالیت‌ها شامل اجرای برنامه‌های ورزشی برای پرستاران جوان، آموزش رایگان مراقبت برای همه، جلسات حمایت از همسالان و کمپین‌های آگاهی از شبکه‌های اجتماعی است.

وست مینستر؛ اتوبوس واکسیناسیون در شهر

صفحه شورای شهر وست مینستر در حومه لندن با اعلام حضور اتوبوس واکسیناسیون در شهر از شهروندان خواست در صورت داشتن شرایط دریافت واکسن به این اتوبوس‌ها مراجعه کنند. شورای شهر همچنین در ادامه این اطلاعیه افزوده است:

"از خانواده، دوستان و جامعه خود محافظت کنید. تا همه ما هرچه زودتر واکسینه شویم و بتوانیم به حالت طبیعی ما قبل کرونا برگردیم. اتوبوس واکسن کرونا در مکان‌های مختلف در وست مینستر قرار دارد و خدمات دریافت واکسن اعطا می‌کند. کارکنان شرکت NHS برای تحویل واکسن در کنار کارمندان شورا و داوطلبان حضور دارند تا به سوالات شما در مورد واکسن، آزمایش و ایمن ماندن در مواجه با ویروس کرونا پاسخ دهند همچنین می‌توانید کیت‌های رایگان تست خانگی کرونا را از این اتوبوس تحویل بگیرید. گفتنی است انجام دو بار آزمایش در هفته می‌تواند از شیوع ویروس در همه ما جلوگیری کند. "

لیورپول؛ درخواست واکسن کرونا از دولت

صفحه رسمی شورای شهر لیورپول با انتشار پستی در فضای مجازی از درخواست این شورا برای تحویل واکسن کووید ۱۹ به مرکز بهداشت شهر برای واکسینه شدن شهروندان خبر داد. در ادامه این خبر آمده است:

روز گذشته (جمعه ۱۱ ژوئن)، شهردار جوآن اندرسون و دیگر مقامات شهری در نامه‌ای به مت هانکوک، وزیر بهداشت و ندیم زهاوی مسئول امور واکسیناسیون، درخواست اعطای واکسن به این منطقه را داده‌اند این در حالی است که منطقه لیورپول اکنون توسط مناطقی با نرخ آلودگی بالا "محاصره" شده است و پاکسازی آسان اجتناب ناپذیر شده است.

این درحالی است که اعضای شورای شهر لیورپول قبل تر و در ۲۱ مه به وزیر واکسن که به منظور نظارت بر روند واکسیناسیون بیماری کووید -۱۹ منصوب شده است، نامه نوشتند اما هنوز پاسخی دریافت نکرده‌اند. از آن زمان، وضعیت شیوع کرونا در مناطق لیورپول رو به وخامت است به این معنی که اکنون برای دستیابی به حداکثر پوشش واکسن در میان جوامع آسیب‌پذیر، نیاز فوری وجود دارد. گفتنی است منطقه لیورپول در طی همه گیر شدن بیشتر از سایر مناطق بیشتر آسیب دیده است.

کد خبر 499911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.